جزئیاتی جدید از تولید فصل سوم سریال ستایش

اگر از علاقه‌مندان سریال ستایش و منتظر تماشای فصل سوم آن هستید با ما در این مطلب همراه شوید.

«ستایش3 » به آنتـن نـزدیک شدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،سریال ستایش ۳ به نویسندگی سعید مطلبی و تهیه‌کنندگی آرمان زرین‌کوب این روز‌ها مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد.

این خبر را سعید سلطانی، کارگردان سریال ‎داده و می‌گوید که امیدوار است سریال تا پاییز به پخش شبکه سه سیما برسد. دهم فروردین ۹۷ بعد از مدت‌ها انتظار، تصویربرداری فصل سوم این سریال در تهران آغاز شد و در این سال مجموعه‌ای از بازیگران فصل‌های پیشین در کنار هنرپیشگان تازه مقابل دوربین رفتند.

کار تصویربرداری این سریال در تهران دنبال شد و گفته می‌شود به شمال و جنوب ایران هم رسید و بخش‌هایی از مجموعه در این مناطق روایت می‌شود. فصل اول ستایش که از آذر ۸۹ تا آبان ۹۰ از شبکه سه سیما پخش شد، ابتدا به ماجرای عشق میان طاهر و ستایش و مخالفت پدر طاهر با این ازدواج می‌پرداخت. بعد وارد فاز زندگی مشترک این شخصیت شد و پس از مرگ ناگهانی طاهر، تعقیب و گریز‌های ستایش با پدر شوهری که درصدد است نوه‌هایش به‌ویژه پسر طاهر را از ستایش بگیرد، آغاز شد.

در کنار این خط اصلی ماجرا‌های دیگری نیز جریان داشت. فصل دوم هم از دی ۹۲ تا مرداد‌۹۴ روی آنتن رفت که زندگی شخصیت‌های قصه را در ۲۰ سال بعد به نمایش گذاشت و نشان داد سرنوشت آن‌ها چنان به‌هم گره خورده است که باز دست تقدیر پدربزرگ را به شکل ناشناس به نوه‌اش می‌رساند. قصه فصل سوم هم در ادامه فصل دوم روایت می‌شود و ظاهرا قرار است در نهایت نقطه پایانی بر نمایش زندگی ستایش بگذارد و تکلیف شخصیت‌های قدیمی و جدید این سریال را تا حد زیادی روشن کند. اگر از علاقه‌مندان این مجموعه بوده و منتظر تماشای فصل سوم آن هستید، گزارش پیش رو که در آن با کارگردان و بازیگران این سریال گفتگو کرده‌ایم، جزئیات بیشتری درباره ستایش ۳ به شما می‌دهد.

تصویربرداری تمام شد

تصویربرداری فصل سوم ستایش از دهم‌فروردین ۹۷ در تهران آغاز و مدتی پیش به اتمام رسید. سعید سلطانی، کارگردان این سریال به جام‌جم می‌گوید: سریال در مراحل فنی پس از تصویربرداری قرار دارد و الان مشغول سر و سامان دادن به تدوین، صداگذاری و موسیقی کار هستیم. ستایش ۴۱ قست دارد که امیدواریم تا اوایل مهر آماده پخش شود. البته زمان دقیق پخش بستگی به جدول پخش شبکه سه سیما دارد.
مدت‌هاست غالب سریال‌های سیما به صورت هر شبی پخش می‌شود و غیر از مواردی استثنا مثل سریال‌های ویژه‌ای، چون مختارنامه این روند ادامه داشت و دارد. در این زمان، اما سریال ستایش چه در فصل نخست و چه در فصل دوم تنها جمعه‌ها روی آنتن رفت. سلطانی در این‌باره بیان می‌کند: گذشت آن زمانی که یک سریال به صورت یک بار در هفته و حدود یک فصل روی آنتن می‌رفت. زمانی که فصل اول و دوم پخش شد پخش هر شبی چندان باب نشده بود، اما به هر روی تصمیم‌گیری در مورد شیوه پخش فصل سوم هم با تلویزیون است. هنوز نمی‌دانم هرشب روی آنتن می‌رویم یا یک شب در هفته.

از شهربانو تا ستایش‌ها

سعید سلطانی، کارگردان باسابقه تلویزیون است که ساخت آثاری، چون مجموعه محبوب پس از باران، مامور بدرقه، شکرانه، سال‌های برف و بنفشه، در جست‌وجوی آرامش، لبه تاریکی و خانه‌ای در تاریکی را کارنامه دارد. او سال ۸۸ کارگردانی سریال ستایش را به قلم سعید مطلبی و تهیه‌کنندگی آرمان زرین‌کوب آغاز کرد. سریالی که تنها یک روز در هفته پخش می‌شد، اما مخاطبان زیادی پیدا کرد و حرف و سخن درباره شخصیت‌های آن و تکیه‌کلام‌هایشان به گفتگو‌های روزمره مردم راه یافت. سرنوشت شخصیت‌های ستایش در زمان حال دستمایه ساخت سری دوم این سریال قرار گرفت، اما این فصل نیز با پایانی باز مخاطب را چشم‌انتظار ساخت فصل سوم گذاشت.

ایرج قادری، حامد بهداد و دیگران

سال ۸۸ و زمانی که ساخت فیلمنامه ستایش بر سر زبان‌ها افتاده بود، خبر‌هایی ضدونقیض شنیده می‌شد که ایرج قادری قرار است کارگردانی سریال را بر عهده بگیرد و برای بازی در نقش‌های اصلی با بازیگرانی، چون حامد بهداد، نیما شاهرخ‌شاهی و شیلا خداداد صحبت شده است. سابقه دوستی و همکاری طولانی قادری و سعید مطلبی، نویسنده سریال واقعیت داشتن این اخبار را تا حد زیادی تایید می‌کرد. مطلبی نویسنده سه‌گانه ستایش از نویسندگان و کارگردانان قدیمی سینمای ایران است و ساخت آثاری، چون پنجمین سوار سرنوشت و فیلمنامه سینمایی محاکمه را در کارنامه دارد. با تمام این تفاصیل همان سال تصویربرداری سریال با کارگردانی سعید سلطانی آغاز شد و نرگس محمدی و مهدی پاکدل بازیگران زوج اصلی سریال شدند. بازیگرانی که آن زمان چندان شناخته شده نبودند. مهدی پاکدل سابقه بازی در آثار تلویزیونی، سینمایی و تئاتر را داشت، اما آنچنان که امروز میان مخاطبان شناخته شده است، در آن زمان چهره نبود. نقش ستایش برای نرگس محمدی نیز که سابقه سینمایی داشت، همچون سکوی پرتابی بود که این بازیگر را بیش از پیش به سینما و تلویزیون معرفی کرد.

قدیمی‌ها و جدید‌ها

بسیاری از بازیگران فصل قبل سریال ستایش مثل نرگس محمدی (ستایش نادری)، داریوش ارجمند (حشمت فردوس)، مهدی سلوکی (محمد)، فریبا نادری (پری سیما)، سیما تیرانداز (انیس)، قربان نجفی (صفایی) وامیرمحمد زند (داماد ستایش) در این فصل نیز حضور دارند و علاوه بر آن‌ها هنرپیشگان تازه‌ای همچون فرهاد جم (حاج‌آقا بهبودی)، شهرام پوراسد (مهدی مظفری)، مهتاج نجومی (مادر مهدی)، مریم خدارحمی (آهو)، بهزاد خداویسی (سرگرد)، مهدی میامی (غلامی)، لاله مرزبان (نازگل) و بازیگران دیگری نظیر آتش تقی‌پور، کمند امیر سلیمانی، حسین سلیمانی، محمد فیلی، سامان صفاری، مهرنوش ستاری، نگار جوکار، سینا شفیعی و... در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند.

بازیگران اضافه شده به فصل سوم سریال نشان می‌دهد که ماجرا‌های ستایش قرار است شخصیت‌های تازه‌ای را با خود درگیر کند و احتمالا بچه قصه‌های بیشتری داشته باشد. این اتفاق در فصل اول سریال که یک سر و گردن از سری دوم بالاتر بود اتفاق افتاد و سریال تعداد بازیگران، محل‌های تصویربرداری و قسمت‌های بیشتری داشت، اما در فصل دوم ستایش با افت جذابیت قصه روبه‌رو شد و نتوانست مخاطبان علاقه‌مندی که منتظر دیدن سرنوشت ستایش بودند را راضی کند و در نهایت آن‌ها را به فصل سوم حواله داد؛ فصلی که می‌گویند با دو فصل قبلی تفاوت دارد و دارای ساختاری جدید است. این فصل از مجموعه علاوه بر روایت داستان شخصیت‌های فصل اول و دوم به بازگویی روابط میان آن‌ها می‌پردازد.

جایگزین‌ها

حدیث میرامینی، بازیگری بود که فصل دوم در نقش نازگل، دختر ستایش به این سریال اضافه شد و، اما با شروع تصویربرداری فصل سه و اعلام لیست بازیگران خبری از نام میرامینی نبود. گفتند به دلایل شخصی از حضور در این سریال انصراف داده و لاله مرزبان قرار است ادامه نقش او را در سریال بازی کند. بازیگری که او را پیشتر در فیلم‌های سینمایی زیر سقف دودی، به وقت شام و هیس دختر‌ها فریاد نمی‌زنند و سریال‌های آنام و هوش سیاه دیده‌ایم. رامسین کبریتی نیز از بازیگران اصلی این سریال بود که در فصل اول و دوم آن در نقش صابر، پسر بزرگ‌تر حشمت فردوس حضور داشت. با مهاجرت این بازیگر از ایران و پیوستن‌اش به شبکه‌های ماهواره‌ای باید دید جای خالی او در قصه چگونه پر می‌شود؟ با جایگزینی بازیگری تازه یا چاره‌اندیشی برای حذف این شخصیت از قصه؟

مهدی سلوکی نیز در فصل اول نقش برادر ستایش را بازی می‌کرد، اما در فصل دوم و سوم با حذف شخصیت برادر از قصه، ایفاگر نقش محمد، پسر ستایش است.

ستایش، ستایش شد

ستایش در فصل اول با غافلگیری‌های به‌موقع، قصه گرم و بازی‌های خوب بازیگرانش خیلی زود به دل مخاطبان نشست و آن‌ها را پا‌به‌پای شخصیت اصلی و گریزهایش از دست حشمت فردوس با خود همراه کرد. همراهی مخاطبان با ستایش تا اندازه‌ای بود که عوامل این سریال را به ساخت فصل بعدی مجموعه تشویق کرد. از اتفاقات فرامتنی که ستایش مسبب آن بود، تغییر در الگوی نام‌های پر تکرار کشور بود. بعد از پخش این سریال نام ستایش که پیش از این هم رواج زیادی بین مردم داشت، محبوبیتش به سرعت بیشتر و بیشتر شد. این اسم از زمان پخش سریال و حدودا به مدت سه سال، سومین اسم پرطرفدار نوزادان دختر پس از دو اسم فاطمه و زهرا بود.

از ستایش تا کیمیا

در ستایش ۲ شاهد آن بودیم که نزدیک ۲۰ سال از اتفاقات فصل اول این سریال گذشته است. ستایش به زنی میانسال مبدل شده که حالا همه او را با نام مستعار ثنابانو می‌شناسند، او در این سال‌ها دختر و پسرش را به دندان کشیده و حالا با آشنایی اتفاقی پسرش با فردوس دوباره آرامش زندگی او به خطر می‌افتد. بستر زمانی قصه می‌طلبید ستایش چهره‌ای شکسته‌تر از فصل پیش داشته باشد. چاره چه بود؟ پیر کردن نرگس محمدی با گریم یا تغییر بازیگر و جایگزینی او با هنرپیشه‌ای که سن و سالش به نقش بخورد. عوامل سریال گزینه اول را انتخاب کردند. گزینشی که با عنایت به مورد توجه واقع شدن نرگس محمدی به خاطر بازی در این سریال، منطقی به نظر می‌رسید. این انتخاب، اما با گریم نه چندان خوب ستایش با موفقیت چندانی روبه‌رو نشد. گریمی که مشابه آن برای مهرآوه شریفی‌نیا در فاز سوم سریال کیمیا هم تکرار و عینک این دو شخصیت به سوژه‌ای طنز در فضای مجازی تبدیل شد.

منبع:جام جم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
عالیه ستایش عالی بازی کرده
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۷:۳۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
سریال ستایش خیلی خوب بود ک پخش میشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۱۵ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
چند ساله بی صبرانه منتظرم
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۱۰:۲۰ ۲۸ تير ۱۳۹۸
سریال قشنگی هنرپیشگی حشمت فردوس مارابه یادهنرپیشهای قدیمی میاره. کی پخش میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۶ تير ۱۳۹۸
فقط اون قسمتش خیلی غمگین بود که طاهر تصادف کرد و مرد وگرنه فیلمی ایرانی دیدنی نی
Iran (Islamic Republic of)
مائده
۰۰:۴۹ ۲۶ تير ۱۳۹۸
ستایش فصل اول واقعا عالی بود وحتی بازیگراش ولی فصل دو افتصاح بود خواهشاااااا فصل سوم بازیگران مثل فصل اول باشه ممنون میشه
Turkey
ایرانی
۲۰:۳۴ ۲۵ تير ۱۳۹۸
چرا پول مردم بیت المال را حرام می کنید به این هنرپیشه ها
این فیلم ستایش چه اثر گذاری داشت جز غم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۵ تير ۱۳۹۸
بسیار فیلم زیبا و همینطور آموزنده
Turkey
Nimatullah
۲۰:۱۷ ۲۵ تير ۱۳۹۸
بسیار خوب است من که منتظر شان استم
Iran (Islamic Republic of)
سید احسان موسویان راد
۱۹:۱۸ ۲۵ تير ۱۳۹۸
کی پخش می شود.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۱۶ ۲۵ تير ۱۳۹۸
ای کاشدبه جای این همه فیلم ناراحت کننده و ناامید کننده فیلم های انگیزشی و امید بخش ساخته بشه.مردم خودشون کم غم و غصه ندارن ستایشم بیاد روش؟
Iran (Islamic Republic of)
naji
۱۵:۵۲ ۲۵ تير ۱۳۹۸
واقعا فقط ستایشششش
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۵:۴۲ ۲۵ تير ۱۳۹۸
کاش فیلم هایی مربوط به نیاز جامعه ساخته بشه مثل گاندو
Iran (Islamic Republic of)
مهاباد سوری
۱۴:۴۱ ۲۵ تير ۱۳۹۸
خیلی سریال خوبی بود فصل بعدی کی پخش میشه مشتاق دیدارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۵ تير ۱۳۹۸
خانم شیلا خداداد واسه نقش ستایش عالیه ...
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۲:۲۴ ۲۵ تير ۱۳۹۸
قیافه ناله و ابروهای عمودی ستایش یادم میاد از زندگی سیر میشم انقد فیلم نامه ندارید؟ کاش می‌ذاشتید مردم‌ تو اوج با سریالها خدافظی کنن گاندو و پایتخت بیشتر حال مردمو خوب می‌کنه این فیلم سازان کی می‌خوام با توجه به نیاز جامعه فیلم بسازن
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۲:۰۰ ۲۵ تير ۱۳۹۸
تا ستایش 20 اینا پیش میرن. فقط عینک میزنن برا پیری . یک عصا هم بدین دست ستایش .
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۱۱:۵۷ ۲۵ تير ۱۳۹۸
اگه هرشب بخش نشه به درد نمی خوره چون فصل دومش ضعیف بود و چون یک شب بخش میشد هفته حوصله مخاطب سر میرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۵ تير ۱۳۹۸
سلام. و خسته نباشید واقعا مرسی خیلی وقته که منتظر این سریال هستیم امیدوارم بزودی پخش شه چون الان برنامه‌های تلویزیونی بیش از حد تکراری وخسته کننده شده مرسی ممنون ولایک به این سریال
Germany
عبدالمهدی
۱۰:۰۵ ۲۵ تير ۱۳۹۸
ای بابو ما خودمون اینقدر غم و غصه داریم که ستایس رو کم داشتیم اون هم بعداز ۴ سال کارگرداو ها توی این اوضاع بروید سمت سریال طنز لا اقل شما کمی دل مردم رو شاد کنید برای لحظاتی هم شده خنده رو روی لب مردم بیارید ستایش دیگه بی روح و سرد شده
-
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۵ تير ۱۳۹۸
باز قراره چند نفر رو گرفتار کنه و به دیار باقی بفرسته این ستایش
Netherlands
ناشناس
۰۶:۳۳ ۲۵ تير ۱۳۹۸
کاش یه بازیگر خوب در نقش ستایش باشه. خانم نرگس محمدی فقط فصل اول تقریبا خوب بود. اگه اون باشه مزخرفه
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۱:۲۴ ۲۵ تير ۱۳۹۸
دقیقا امیدوارم به جای نرگس محمدی یه بازیگر دیگه بازی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۵ تير ۱۳۹۸
فقط بلده گریه کنه یکسره
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۰۰:۲۹ ۲۶ تير ۱۳۹۸
وااااای دلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۵ ۲۵ تير ۱۳۹۸
کی پخش می شه لطفا زمان پخش رایگان
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۰۱:۵۲ ۲۵ تير ۱۳۹۸
از اول تا آخر ستایش گریه می کرد این کل فیلم بود
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۳:۲۱ ۲۴ تير ۱۳۹۸
کی پخش میشود
Iran (Islamic Republic of)
یوسف دیجور
۲۲:۰۹ ۲۴ تير ۱۳۹۸
واقعاسریال خوبی است فقط زودترپخش شود
India
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۴ تير ۱۳۹۸
شما ستایش و کیمیارو یکی میکنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۴ تير ۱۳۹۸
اگه از مرداد پخش بشه خیلی بهتره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۲۴ تير ۱۳۹۸
اصلا فصل قبل به خاطرم نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
گوهر
۱۸:۳۴ ۲۴ تير ۱۳۹۸
سریالی بود که زحمت زیادی برای تمامی دست اندر کاران داشت از نویسنده تا تمیز کننده خدا به همشون قوت بده وتوان وسلامتی وجیب پر پول
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۱۴ ۲۴ تير ۱۳۹۸
حتما بازم ستایش تو چهره ی مزخرف ظاهر میشه...دقیقا مثه سریال کیمیا...ک بعد 20 سال جوونتر شده بود ن پیرتر
Iran (Islamic Republic of)
ستایش
۱۶:۳۵ ۲۴ تير ۱۳۹۸
واقعا فیلم جدابی بود
Iran (Islamic Republic of)
خاطره رجب
۱۴:۴۹ ۲۴ تير ۱۳۹۸
لطفا زمان پخش را بازگو کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۴ تير ۱۳۹۸
کی پخش میشه
India
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۴ تير ۱۳۹۸
ما و فامیل هامون منتظر سریال ستایش هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۶ ۲۶ تير ۱۳۹۸
واقعااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۴ تير ۱۳۹۸
کی از دست ستایش راحت می شیم؟
آخرین اخبار