نقش تاثیرگذار مرزبانی سرخس از سد دوستی در تامین آب شرب مشهد

برقراری امنیت در سد دوستی توسط مرزبانان هنگ مرزی سرخس به دلیل جایگاه این سد در تامین آب شرب مشهد بسیار حائز اهمیت است.

سروان محمد حسن درخشان جانشین گروهان مرزی پل خاتون هنگ مرزی سرخس در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، در حاشیه بازدید جمعی از کارکنان پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد از سد دوستی گفت: نیروهای مرزبانی در سرتاسر نوار مرزی جمهوری اسلامی ایران حضور مقتدری دارند و با رصد دقیق خطوط مرزی از مرزهای خاکی و آبی کشور پاسداری می کنند.

وی با بیان اینکه سد دوستی در مرز ایران و ترکمنستان واقع شده است، ادامه داد: امنیت این سد به لحاظ حساسیت بالای آن در تامین آب شرب کلانشهر مشهد از اهمیت بسزایی برخوردار است.

جانشین گروهان مرزی پل خاتون هنگ مرزی سرخس گفت: پاسگاه های مرزی در شرق کشور در سرخس جهت پوشش نوار مرزی مستقر هستند و نیروهای مرزبانی با گشت های مختلف روزانه و شبانه امنیت این خطه از کشور اسلامی را بر عهده دارند.

درخشان افزود: جان بر کفان مرزبانی همچنان با غیرت و صلابت در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در صحنه‌های مختلف حضور دارند.

وی تصریح کرد: حفظ برقراری امنیت، جلوگیری از هرگونه برداشت غیرمجاز آبی، برخورد با گشت زنی دریایی و برخورد با متجاوزین مرزی از اهداف فعالیت های مرزبانی در سد دوستی است.

جانشین گروهان مرزی پل خاتون هنگ مرزی سرخس گفت: حدود 40 نفر از کارکنان شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در قالب تور تفریحی از سد دوستی در مرز مشترک ایران و ترکمنستان بازدید کردند و از نزدیک با روند فعالیت های نیروهای مرزبانی در نقطه صفر مرزی آشنا شدند.

انتهای پیام// م.ه
 

نقش مرزبانی و تامین امنیت سد دوستی

برچسب ها: مرزبانی ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.