وجود بیش از یک میلیون کتاب در کتابخانه‌ های عمومی همدان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: بیش از یک میلیون و ۲۹۸ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌ های عمومی استان موجود است.

وجود بیش از یک میلیون کتاب در کتابخانه‌ های عمومی همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزود: در کتابخانه‌های عمومی استان بیش از یک میلیون و ۲۹۸ هزار نسخه کتاب در اختیار اعضا قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هر فرد با عضویت در یک کتابخانه امکان استفاده از خدمات تمام کتابخانه‌های عمومی استان و کشور را به دست می‌آورد گفت: ۴.۷۲ درصد از جمعیت استان در کتابخانه‌های عمومی عضو هستند و از خدمات بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه این میزان باید به ۵.۷۰ درصد ارتقا یابد ادامه داد: در کتابخانه‌های عمومی استان امکان جستجو برای یافتن منابع مورد نیاز محققان، مؤلفان و دوستداران دانش و اندیشه وجود دارد.

زارعی ادامه داد: افراد می‌توانند به سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور به آدرس http://www.samanpl.ir مراجعه و کتاب مورد نظر خود را به شیوه‌های مختلف بیابند.

وی افزود: هر سال نیز منابع جدید از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خریداری و به تمام کتابخانه‌ها ارسال می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با تاکید به اینکه با عضویت در هر یک از کتابخانه‌های عمومی، افراد امکان استفاده از تمام کتابخانه‌های عمومی کشور را پیدا می‌کنند گفت: منابع متنوعی در حوزه‌های مختلف موضوعی، سنی و جوامع خاص از جمله نابینایان و نوسوادان در کتابخانه‌های عمومی استان موجود و در حال بهره برداری است.

زارعی بیان کرد: در کتابخانه‌های عمومی استان برای گروه‌های مختلف سنی کودک، نوجوان و بزرگسالان بخش‌های مختلفی تعبیه شده و قفسه‌های ویژه کتاب‌ها به طور جداگانه مشخص هستند.

وی به وجود پایگاه‌های منابع الکترونیکی در کتابخانه‌های عمومی استان اشاره کرد و گفت: اعضای کتابخانه‌های عمومی استان به منابع و مقالات موجود در پایگاه‌های اطلاعاتی، چون نورمگز و ایران نمایه دسترسی دارند که بخش زیادی از نیاز محققان و دانشجویان را برطرف می‌کند.

انتهای پیام/ب

منابع کافی در دسترس علاقمندان به کتابخوانی وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.