المیادین: نشست بروکسل در نجات برجام شکست خورد

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد نشست بروکسل هیچ دستاوردی برای نجات توافق هسته‌ای ایران از سقوط نداشت.

المیادین: نشست بروکسل در نجات برجام شکست خوردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، موسی عاصی، خبرنگار المیادین در بروکسل در گزارشی گفت: وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در نشست خود در بروکسل، در ارائه سازوکاری برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران از یک سو و راضی کردن ایرانی‌ها به بازگشت از مسیر کاهش تعهداتشان به توافقنامه هسته‌ای از سوی دیگر، شکست خوردند.

بنابر این مطلب، نشست بروکسل فقط توصیف مکرری درباره خطرناک بودن اوضاع در منطقه پس از تحولات اخیر بود و بار دیگر بر لزوم حفظ توافقنامه هسته‌ای و پایبندی همه طرف‌ها به آن تأکید کرد. فدریکا موگرینی، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری خود در پایان نشست بروکسل، لحن آرام خود را حفظ کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: اروپایی‌ها دیدگاه مشترکی در برابر تحولات اخیر ندارند. فرانسوی‌هایی که برای ایفای نقش میانجی تلاش می‌کنند، هر دو طرف بحران را مسئول می‌دانند، اما موضع انگلیس تا حد زیادی مطابق موضع آمریکاست.

نکته جدید در سخنان موگرینی، اعلام آغاز سازوکار اینستکس و اعلام آمادگی ۱۰ کشور برای پیوستن به این سازوکار بود، اما صادرات نفت ایران در شرایط فعلی، بخشی از این سازوکار نخواهد بود. اروپایی‌ها در نشست بروکسل چیز جدیدی ارائه نکردند و دعوت‌ها خطاب به همه طرف‌ها درباره لزوم حفظ توافقنامه هسته ای، بیانگر میزان ناتوانی اروپایی‌ها در برابر اصرار آمریکا بر اعمال تحریمهاست. 

وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه برای بررسی راهکار‌های «نجات برجام» و برخی موضوعات دیگر در بروکسل، پایتخت بلژیک گردهم آمدند.

فدریکا موگرینی در گفت‌وگوی خبری پس از این نشست طولانی در پاسخ به پرسشی درباره سازوکار برجامی موسوم به «مکانیسم ماشه» یا برگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران گفت: «کشور‌های اروپایی فعلا تصمیمی برای فعال‌کردن این مکانیسم ندارند، زیرا این اقدام هنگام عدم پایبندی کامل اجرا می‌شود. بر اساس اطلاعات موجود هیچ کدام از طرف‌های برجام عدم پایبندی (کاهش تعهدات برجامی ایران) را فعلا عدم پایبندی اساسی تفسیر نمی‌کنند». 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۶ تير ۱۳۹۸
واقعا اروپایی خیلی دروغگو و بیسواد هستند مخصوصا موگرینی
Iran (Islamic Republic of)
1255
۱۱:۳۰ ۲۶ تير ۱۳۹۸
6سال است که بابرجام بازی می کنند این اروپای خبیث
Iran (Islamic Republic of)
شکوری مهربان
۱۰:۰۳ ۲۶ تير ۱۳۹۸
هرچقدربیشتروبیشترازروبه صفتان کثیف دورباشیم وبه حرفهای بهتربگوییم چرندیات آنهاگوشندهیم وبه آنهافشاربیاوریم وفشارازطرف ماباشدنه آنهاوهی نگوییم به مافشارمی آورندومابگوییم مابه شمابرابرقانون وبااستعانت وکمک خداومقاومت محورمقاومت چنان فشاری به استکبارآورده ایم وخواهیم آوردتامدام آب ازچشمانشان سرازیرشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۲۶ تير ۱۳۹۸
ننگ بر برجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۲۶ تير ۱۳۹۸
دولت اگه با طرح فرانسه که همان طرح امریکاست مخالف است به صراحت اعلام میکند نه اینکه سکوت کند شاید این طرح را بهانه ای برای حفظ برجام مرده میداند
Germany
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۶ تير ۱۳۹۸
الهي شکر انشالله برجام نابود بشه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۲۳:۰۳ ۲۵ تير ۱۳۹۸
برجام !!!!!!!!!!¡!
کاشکی هیچ‌وقت برجامی شکل نمی گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۵ تير ۱۳۹۸
موگرینی بروبمیراینجاایرانه مهددلیران آرزوی تجزیه ایران عزیزراتوواربابانت به گورخواهیدبرد مرگ برآمریکاواروپای خائن ودروغگو
Iran (Islamic Republic of)
بهبود
۱۹:۵۵ ۲۵ تير ۱۳۹۸
موگرینی بیسواد
Iran (Islamic Republic of)
نکته
۱۹:۴۱ ۲۵ تير ۱۳۹۸
بنظر میاد اینا همش فیلمشونه همه آنچه که این اروپاییها دارند پس از آغاز اقدامات ایران انجام میدن عوامفریبی ومظلوم نمایی و ژست تبلیغاتیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۵ تير ۱۳۹۸
مگر حضرت آقا نفرمودند به اروپا یی ها هم نمیشود اعتماد کرد.باید هر چه زوتر لیسانس تجهیزات نظامی ساخت ایران را به دوستان منطقه‌ای بدهیم تا آنها نیز به موضع قدرت در منطقه تبدیل بشوند.آمریکایی ها هم میفهمند که نباید ایران را تحت فشار اروپانگهدارند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۱۴ ۲۵ تير ۱۳۹۸
اتحادیه اروپا عملا از برجام خارج شده است ، اینکه ایران فقط پایبند باشد و همه تعهدات را اجرا کند بجز تحقیر ملت و دولت هیچ سودی برای ما ندارد بنظر بنده تنها راه برای ایران دفن جنازه برجام و مطالعه خروج از ان پی تی میتواند باشد . برجام تا بحال غیر از آشفتگی اقتصادی و تحقیر و خسارت هیچ نتیجه ای برایمان نداشته است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۵ تير ۱۳۹۸
خداروشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۵ تير ۱۳۹۸
موگیرینی خائن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۲۶ تير ۱۳۹۸
موگیرینی خائن نبود شما ساده بودید که فکر میکردید موگیرینی خائن نیست..
آخرین اخبار