سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان رضوی گفت: مردم ما بلوغ سیاسی دارند و سرنوشت کشورشان را خودشان انتخاب می‌کنند.

رای مردم، حق الناس است/ انتخابات استانی از دستور کار خارج شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کمال سروی‌ها سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان رضوی در آستانه ۲۶ تیر سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان و در جمع اصحاب رسانه گفت: اگر روزه و نماز از اعمال واجب محسوب می‌شود، حفظ نظام از اوجب واجبات است.

وی با بیان اینکه این نظام برای همه ماست، ما باید به نقش خودآگاه باشیم و بدانیم چه تکلیفی داریم، ادامه داد: ما در هر پست و شغلی که باشیم باید برای حفظ نظام تلاش کنیم.

سروی‌ها با اشاره به ضرورت ایجاد نهاد‌ها و دستگاه‌هایی در تمام دنیا برای حفظ نظام کشورها، گفت: در ایران این وظیفه بر دوش شورای نگهبان است که ۲ وظیفه خطیر و مهمی را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه نظارت بر قوانین کشور و نظارت بر انتخابات بر عهده شورای نگهبان است، ادامه داد: براساس تجربیات ۴۰ ساله، شبکه که الان در اختیار شورای نگهبان است خیلی آگاه‌تر نسبت به سال‌های اولیه انقلاب عمل می‌کند.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان رضوی گفت: در این شبکه ۱۸ هزار و ۲۸۹ نفر برای انتخابات فعالیت می‌کنند که ۴ هزار و ۵۵۶ نفر خانم و ۱۳ هزار و ۷۳۳ نفر هم آقا هستند.

وی ادامه داد: در راستای اجرای صحیح انتخابات، رسانه‌ها نقش موثری دارند و با حضور به موقع در انعکاس خبر و ابهام زدایی می‌توانند نقش آفرین باشند.

وی همچنین با اشاره به خارج شدن طرح انتخابات استانی از دستور کار، افزود: انتخابات امسال نیز مانند سال‌های گذشته برگزار می‌شود و قانون جدیدی پیاده نشده است.

سروی‌ها بیان کرد: قانون انتخابات ما اشکالات فراوانی دارد و مجازات تخلفات، بازدارنده نیست، مثلا مجازات تخریب یک نامزد انتخاباتی پرداخت ۵ تا ۱۰۰ هزار تومان است در حالیکه با تخریب یک چهره، حیثیت آن کاندیدا از بین رفته است.

وی گفت: الکترونیکی شدن انتخابات بدلیل عدم وجود زیر ساخت‌های مناسب، تا کنون محقق نشد، اما این موضوع ادامه دارد تا در دوره‌های بعد بتوانیم کاملا الکترونیکی انتخابات را برگزار کنیم.

انتهای پیام//ف. ح



با همه جریانات سیاسی رفاقت دارم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.