اشرف غنی:

توافق احتمالی آمریکا و طالبان تاثیری روی برگزاری انتخابات نخواهد داشت/ احتمالا توافق ابتدایی صلح پیش از برگزاری انتخابات به دست آید

رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که توافق احتمالی آمریکا و طالبان تاثیری روی برگزاری انتخابات نخواهد داشت.

 

توافق احتمالی آمریکا و طالبان تاثیری روی برگزاری انتخابات نخواهد داشت/ احتمالا توافق ابتدایی صلح پیش از برگزاری انتخابات به دست آیدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در گفتگو با شبکه «تی آر تی» ترکیه گفت: آمریکا و طالبان توافق نظر دارند که باید پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به یک توافق ابتدایی صلح دست یابند.

اشرف غنی افزود: توافق احتمالی صلح میان آمریکا و طالبان تاثیری روی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نخواهد گذاشت.

به گفته وی، صلحی که روی انتخابات تاثیر گذار باشد، صلح میان حکومت افغانستان و طالبان خواهد بود نه میان آمریکا و طالبان.

رئیس جمهور افغانستان بیان داشت: «انتخابات مهم است زیرا انتخابات بر اساس قانون یک پروسه حتمی است. رئیس جمهور آینده افغانستان من باشم یا فردی دیگری باید برای صلح تعهد داشته باشد زیرا این روند نیاز به تصمیم های مشکل و چانه زنی ها دارد و او باید بتواند مردم را نیز راضی کند.»

اشرف غنی ایجاد احتمالی حکومت موقت در افغانستان را بی اساس خواند و تاکید کرد که رئیس جمهور بعدی بر اساس انتخابات تعیین خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه مردم افغانستان امارت طالبانی را نمی پذیرند تصریح کرد: «صلح باید در داخل چارچوب جمهوریت تامین شود نه امارت.»

اشرف غنی افزود: فقط حکومت افغانستان صلاحیت تصمیم گیری در مورد صلح با طالبان را دارد. وی گفت که می‌خواهد در دو مرحله با طالبان توافق صورت گیرد؛ نخست توافق ابتدایی پیش از انتخابات ریاست جمهوری که امیدوار است تا اول سپتامبر سال‌جاری صورت گیرد و در مرحله دوم، پس از انتخابات ریاست جمهوری توافق همه جانبه صورت گیرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار