آمادگی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ‌برای کمک اثرگذار به توسعه کهگیلویه و بویراحمد‌

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آمادگی دارد از تمام توان و ظرفیت برای هر اقدامی که کمکی در مسیر توسعه کهگیلویه و بویراحمد اثرگذاری دارد، هزینه کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج پرویز یزدانپناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی در نشست روسای دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش کلیدی دانشگاه‌ها برای توسعه، گفت: نخستین مسئله درک نقش کلیدی دانشگاه‌ها در توسعه و حفظ استقلال دانشگاه‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان و سیاسیون باید بپذیرند دخالت‌های بی‌جا در مسائل دانشگاهی مردود است، افزود: توسعه باید متوازن و همه جانبه باشد، بپذیریم مشکلات زیادی در همه حوزه ها داریم و اگر از امروز دست به کار نشویم با چالش‌های جدی در آینده روبه‌رو می‌شویم.

یزدانپناه گفت: جایگاه دانشگاه و نقش مهم آن در توسعه باید جدی گرفته شود و اگر خواهان مشارکت اعضای هیئت علمی و دانشگاهی در فرایند توسعه هستیم باید به آنها بها داده شود.

وی بیان کرد: اقداماتی آگاهانه و یا ناآگانه به ظرفیت‌های استان و داشته‌های آن صدمه وارد می‌کند که باید از هر اقدامی که مخرب در توسعه است، پرهیز شود.

یزدانپناه خواستار استفاده از نیروهای توانمند استان ساکن در مناطق مختلف کشور شد و افزود: بدون شک موتور محرکه توسعه نیروی انسانی خوب و خلاق است و در غیر این صورت راه به جایی نمی‌بریم.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آمادگی دارد از تمام توان و ظرفیت برای هر اقدامی که کمکی در مسیر توسعه کهگیلویه و بویراحمد اثرگذاری دارد، هزینه کند.

هاشمی رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه افرادی را به عنوان نخبه استفاده کنیم که توانایی اثرگذاری داشته باشند، گفت: اشتغال و بیکاری از مسائل مهم استان بوده و باید در این مسیر حرکت کنیم و افراد مستعد در حل این چالش ها را در سال رونق تولید افرادی انتخاب کنیم که به عنوان نخبه تاکنون ناشناخته بودند.

انتهای پیام/ط

آمادگی علوم پزشکی برای توسعه ی استان

برچسب ها: علوم پزشکی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.