رئیس شبکه فن بازار ملی ایران گفت:شبکه فن بازار ملی ایران در سال گذشته ۱۳۹ قرارداد بازاریابی با بخش صنعت و دانش بنیان منعقد کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،میلاد صدرخانلو رییس شبکه فن بازار ملی ایران امروز در جشنواره نوآوری صنعت سنگ در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، بدون اشاره به اینکه این اختراع‌ها در چه زمینه‌هایی بوده است، افزود: در سال گذشته ۳۴ رفع نیاز صنعتی توسط شبکه فن بازار انجام شد.

این مرکز زیر مجموعه معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری است.

وی با اشاره به اینکه شبکه فن بازار ملی ایران در سال گذشته ۱۳۹ قرارداد بازاریابی با بخش صنعت و دانش بنیان منعقد کرد، تعداد قرارداد‌های منعقد شده توسط این شبکه با بخش‌های یاد شده در سال ۹۶ را ۱۰۱ فقره اعلام کرد و گفت: فروش فناوری توسط این شبکه در سال گذشته ۵۷ مورد بود که این رقم در سال قبل از آن ۴۸ مورد بوده است.

رییس شبکه فن بازار ملی ایران با اشاره به اینکه ارزش خرید و فروش و تبادل فن آوری در این شبکه در سال ۹۶ مبلغ ۳۰ میلیارد تومان بود، بیان کرد: به دلیل ایجاد فن بازار تخصصی بازار گاز این رقم به ۱۴۰ میلیارد تومان در سال گذشته افزایش یافت و پیش بینی می‌شود امسال نیز خرید و فروش ایده‌ها در این بازار با افزایش چشمگیری مواجه شود.

وی اظهارداشت: رفع نیاز صنعتی توسط شبکه فن بازار ملی از ۲۷ مورد در سال ۹۶ به ۳۴ مورد در سال گذشته افزایش یافت و همه این موفقیت‌ها حاصل همکاری، همفکری و هم افزایی سایر بخش‌ها از جمله وزارت علوم، تحقیقات، فن آوری، وزارت معدن، صنعت و تجارت و وزارت نفت با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

صدرخانلو همچنین از برپایی نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید با حضور شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: این نمایشگاه از فردا (۲۷ تیر) به مدت سه روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

جشنواره نوآوری در صنعت سنگ روز چهارشنبه با حضور رئیس شبکه ملی فن بازار ایران در سالن سروش شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برگزار شد.

در این جشنواره از ۴۸ طرح ارائه شده هشت طرح برگزیده با عنوان " تولید مواد سوپرجاذب زئولیت از لجن کارخانجات سنگبری برای تصفیه فاضلاب و هوا "، " طراحی و ساخت خط تولید سنگ‌های سه بعدی"، " دستگاه اسکنر کیفیت سنجی سنگ"، " جمع آوری غبار حاصل از سنگتراشی "، " ربات پیکر تراشی"، " فناوری رنگین سازی و نقش اندازی سنگ‌های طبیعی "، " توسعه برنامه کامپیوتری برای شناسایی سه بعدی هندسه بلوک‌های توده سنگ و کاربرد آن در بهینه سازی استخراج معادن سنگ تزئینی " و کامپوزیت سنگ یا پانل روکش سنگ با ترکیب خانه‌های زنبوری از جنس فویل آلومینیوم " معرفی شدند.

همچنین سایر طرح‌های ارائه شده به این جشنواره در نمایشگاهی که در محل برگزاری این رویداد برپا شده بود، در معرض دید عموم قرار گرفته بود.

اصفهان به عنوان یکی از استان‌های با ظرفیت‌های بالای معدنی در کشور، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال دارد که نزدیک به ۴۰۰ واحد از آنها، معادن سنگ‌های تزیینی هستند.

انتهای پیام/م

 

جشنواره نوآوری صنعت سنگ در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار