احیای فرهنگ هدیه کتاب در ادارات

دستگاه‌های اجرایی برای تقدیر از برگزیدگان جشنواره‌ها به جای کتاب از تابلو‌های نفیس استفاده می‌کنند درحالی که مجدد باید فرهنگ هدیه کتاب احیا شود.

احیای فرهنگ هدیه کتاببه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حسن جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: فضا‌های اختصاص یافته به عنوان کتابخانه در ادارات و دستگاه‌ های اجرایی باید فعال شده و به نحو مطلوب مورد استفاده کارمندان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید آسیب شناسی شود که چرا فضا‌های اختصاص یافته به عنوان کتابخانه در ادارات و دستگاه‌های اجرایی با استقبال کارمندان مواجه نشده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: دستگاه‌های اجرایی باید اعلام کنند که عدم استفاده بهینه از کتاب‌های موجود در کتابخانه ادارات چه دلیلی دارد و برای فعال شدن مجدد فضا‌های کتابخانه‌ای چه اقدامی باید در دستور کار قرار گیرد.

جعفری با بیان اینکه فرهنگ هدیه کتاب در سنوات گذشته نهادینه شده بود، افزود: متاسفانه امروز این فرهنگ تغییر کرده است و دستگاه‌ ها برای تقدیر از برگزیدگان جشنواره‌ها به جای کتاب از تابلو‌های نفیس استفاده می‌کنند درحالی که مجدد باید فرهنگ هدیه کتاب احیا شود.

وی ادامه داد: امروزه فضای مجازی مرز‌های فیزیکی را کنار زده است بنابراین باید از این ظرفیت برای تولید محتوای فرهنگی استفاده بهینه شود و در این زمینه نخبگان دانشگاهی به خوبی می‌توانند مشارکت داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: برای معرفی کتاب و تشویق اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان به مطالعه کتاب باید از ظرفیت قالب‌های هنری مانند فیلم، سریال و انیمیشن استفاده شود.

جعفری با بیان اینکه کتابخوانی باید به عنوان یک ارزش در جامعه تلقی شود، افزود: با تحقق این مهم، زمینه ورود خیران به موضوع ساخت کتابخانه و ترویج کتاب و کتابخوانی بیش از پیش فراهم خواهد شد.

انتهای پیام//ح. ص

فضا‌های کتابخانه‌ای در دستگاه‌های اجرایی باید فعال شوند

برچسب ها: استانداری ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.