باشگاه فرهنگی؛

چند پیشنهاد جذاب برای گذراندن تعطیلات آخر هفته/ ماجراهای عجیب یک خانه قدیمی را در «نیوکاسل» ببینید

تعطیلات همیشه فرصتی برای بودن کنار خانواده و دوستان است و در این میان تفریحات فرهنگی می‌تواند تجربه خوبی را رقم بزند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،، تعطیلات آخر هفته همواره فرصت مناسبی است تا در کنار دوستان و اعضای خانواده لحظات شاد و مفرحی را سپری کنیم و کمی از مشغله‌های کاری هفته و ساعات پرترافیک خیابان‌ها در امان باشیم. در این بین تماشای یک فیلم خوب یا دیدن یک تئاتر مناسب می‌تواند گزینه خوبی برای پرکردن اوقات فراغت باشد، اما اگر تصمیم دارید بیشتر در خانه وقت خود را سپری کنید، خواندن یک کتاب یا گوش کردن به موسیقی را از دست ندهید. ضمن اینکه هر کدام از شبکه‌های سیما هم برنامه‌های خاص خود را دارند و شما می‌توانید با فیلم‌های سینمایی آخر هفته همراه شوید.

فیلم سینمایی آخر هفته

تماشای فیلم «نیوکاسل» پیشنهاد این هفته ما به افرادی است که به تماشای فیلم‌های سینمایی علاقه دارند و ترجیح می‌دهند از هر فرصتی برای تماشای یک فیلم خوب استفاده کنند.

فیلم «نیوکاسل» به کارگردانی محسن قصابیان و با تهیه‌کنندگی علی آشتیانی‌پور داستان ساکنان یک خانه قدیمی را روایت می‌کند.ساکنان این خانه با خبر بازگشت صاحب خانه، درگیر ماجراهای مختلفی می‌شوند.

حمید گودرزی،نسرین مقانلو،بهرام افشاری،رضا ناجی،سحر قریشی،نیما شاهرخ‌شاهی،بابک نوری، رز رضوی، پژمان بازغی و امین مینایی در فیلم «نیوکاسل» نقش ایفا کرده‌اند.

این فیلم از تاریخ ۲۶ تیر ماه سال جاری در سینماهای کشور اکران شده است.

تئاتر آخر هفته

اگر مایل به دیدن یک نمایش خوب در روزهای پایانی آخر هفته هستید،پیشنهاد ما به شما دیدن نمایش «مرغ دریایی من»است.

این نمایش براساس نمایشنامه مرغ دریایی آنتوان چخوف تولید شده است. کیومرث مرادی نویسنده و کارگردان نمایش« مرغ دریایی من» است.

از بازیگران نمایش«مرغ دریایی من» می‌توان از شبنم مقدمی، امیرحسین فتحی، زهرا بهروزمنش، رضا داودوندی، پانته آ قدیریان، وحید رزاقی، آرمیتا فروزنده، محمد مسگری، محیا صدرزاده، محمد حبیبی و بهزاد خلج نام برد.

فیلم تلویزیونی آخر هفته

اگر مایل به دیدن یک فیلم تلویزیونی خوب در آخرین روزهای هفته خود هستید نگاهی به فیلم تلویزیونی «چشمه گنجشک» به کارگردانی پناه بر خدا رضایی بیندازید. این فیلم تلویزیونی با نگاهی ویژه به محیط زیست و مفاهیم اجتماعی راوی داستان کودکی است که تلاش می‌کند به جایگاه دوست مستعد و توانمند خود برسد و مهارت کسب کند.

محمد عمرانی، مهسا مهجور، کاوه خدا‌شناس، رابعه مدنی و فرحناز منافی ظاهر در فیلم تلویزیونی «چشمه گنجشک»بازی کرده‌اند.

آخر هفته کجا برویم؟

مسافرانی که در گذشته از مسیر فرحزاد به سوی امامزاده داوود می‌رفتند در میانه راه به مکانی می‌رسیدند که امروزه با نام «تپه‌سلام» شناخته می‌شود.این مکان در سمت شرق کوه پلنگ‌چال قرار گرفته و یکی از جاذبه‌های گردشگری استان تهران است.

به نظر می‌رسد دلیل نام‌گذاری «تپه سلام» به این دلیل بوده که این تپه در مسیر راه زائران امامزاده داوود قرار داشته است.

در اینجا بهتر است یادی از روستای «تپه‌سلام»  مشهد و استان خراسان رضوی بکنیم.در ضمن یکی از تپه‌های تاریخی شهرستان آبیک استان قزوین نیز با نام «تپه سلام» شناخته می‌شود.قدمت این تپه تاریخی که در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۸۰ به ثبت ملی رسیده است، به دوران‌های تاریخی پس از اسلام برمی‌گردد.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در بازدید از مکان‌های تاریخی و طبیعی از ریختن زباله در محیط و به جای گذاشتن یادگارهای نامناسب پرهیز کنید تا بتوانید همواره از این مکان‌های زیبا و خاطره‌ساز بهره ببرید.
انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار