امام جمعه مشهد:محور اصلی در انقلاب مردم هستند/ نباید از مواضع انقلابی کوتاه بیائیم

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: محور اصلی در انقلاب مردم هستند،فکر معیشت مردم نبودن و فکر سرنوشت نسل جوان نبودن با انقلابی بودن منافات دارد.

بخشش گناهان و قبول بهترین اعمال وعده ی صادق خداوند متعال استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی  امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی گفت: کلام ما در خطبه نخست درباره وعده‌های خدا در قرآن بود و در مورد صدق و تحقق وعده‌های پروردگار در آخرت بحث کردیم؛ در هفته گذشته در مورد تعیین وعده‌ای که خدا در آخرت داده است مسائلی عنوان شد.

وی تصریح کرد: برخی تصور می‌کنند بهشت وعده خدا برای مومنان است و جهنم وعده به کفار در عین حال این‌ها اصل وعده نیست بلکه نتیجه وعده است و در سوره مبارکه احقاف در مورد این مسئله آیات شریفه توضیحاتی داده‌اند.

امام جمعه مشهد گفت: وعده صدق خدا این است که در مورد افراد مومن دو جریان اجرایی می‌شود به این معنا که نتیجه صدق و تحقق این وعده که در نتیجه آن خداوند از سیئات مومنان می‌گذرد، نتیجه‌اش بهشت است. وعده صدق در آیه ۱۶ سوره احقاف به آن اشاره شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: در سوره مبارکه زمر خداوند می‌فرماید اهل بهشت به صورت دسته جمعی به سمت بهشت روانه می‌شوند و قبل از ورود به بهشت، موکلان بهشت و ماموران دستگاه الهی به آن‌ها سلام می‌دهند و البته این سلام معمولی نیست.
 
وی در ادامه با اشاره به همایش ائمه جمعه سراسر کشور در هفته گذشته تصریح کرد: ائمه جمعه کشور در این همایش به زیارت و دیدار مقتدای حکیم خود نائل شدند رهنمود‌های مقام معظم رهبری در این دیدار علاوه بر همه امتیازات رهنمود‌های ایشان در این فرمایشات و رهنمود‌ها نکات جامعی را بیان فرمودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه این رهنمود‌ها وظیفه ائمه جمعه را در مواضع و رفتار‌های سیاسی و مسائل فنی خاص خطابه و بیان مطالب و نوع گفتار در خطبه‌ها و رفتار‌های اجتماعی و تعاملات مردمی مشخص کرد گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری امتیازش در این بود که تنها رهنمود نبود بلکه راهکار نیز ارائه دادند که اجرای این نظریات و فرامین مقدسه مقام معظم رهبری با چه راهکاری صورت بگیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: از جمله مطالبی که تحت عنوان تبیین رفتار سیاسی خود ائمه جمعه و ترویج این رفتار بیان شد مسئله انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن و انقلابی ماندن بود؛ مقام معظم رهبری با تاکید بر اتخاذ مواضع انقلابی فرمودند کشور با روحیه انقلابی قابل فهم است و با حرکت انقلابی به نتیجه می‌رسد و هرگونه کوتاه آمدن از این مواضع به ضرر کشور و ملت و آینده است.

امام جمعه مشهد گفت: اینکه آدم بخواهد از انقلابی بودن کوتاه بیاید و رضایت افراد را به دست آورد و از مواضع انقلابی تنزل کند تنها به ضرر انقلاب نیست بلکه ایشان فرمودند این به ضرر ملت و کشور و آینده ایران خواهد بود.

وی تصریح کرد: مردم ما خواسته یا ناخواسته در ریلی هستند و در قطاری قرار دارند که در حرکت است؛ این رهنمود‌ها خطاب به همه مسئولان بود؛ از مواضع انقلابی نباید در هیچ بعدی کوتاه بیائیم و نباید عقب‌گرد کنیم، مقام معظم رهبری فرمودند تو که امام جمعه هستی اگر از مواضع انقلابی کوتاه بیائی مردم و کشور ضرر می‌کند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری  با اشاره به اینکه اگر برادر و خواهری می‌خواهد مسئولیتی در مجلس و دولت قبول کند اول باید محاسبه کند آیا می‌تواند این مسئولیت را با حفظ موضع انقلابی صورت دهد، گفت: اگر نمی‌تواند از ابتدا وارد عرصه نشود، از مواضع انقلابی نمی‌شود کوتاه آمد در سالگرد رحلت امام در سال ۹۵ مقام معظم رهبری روی انقلابی بودن و موضع انقلابی داشتن بیان مبسوط و راهکار داشتند در آنجا شاخصه‌هایی برای انقلابی بودن بیان شد.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: نخستین شاخصه انقلابی بودن عبارت بود از اینکه وابستگی به مبانی انقلاب و اعتقاد به مبانی انقلاب و باورمندی به اصول انقلاب باشد یعنی نمی‌تواند انسانی ادعا کند انقلابی است، اما اصول انقلاب را زیر پا بگذارد و یا نسبت به اصول انقلاب مذاکره و معامله کند.
 
وی تصریح کرد: اصول انقلاب سه اصل است، پای‌بندی به اسلام ناب که از نظر عملی، عقیده، تظاهر و ایستادگی در پای دین باید این پای‌بندی وجود داشته باشد؛ نباید به خاطر خوشایند برخی از حرام چشم بپوشد و یا قانون حجاب را اجرا نکند، چون عده‌ای ناراحت می‌شوند. این‌ها ضدانقلاب بودن است با چشم خود مظاهر غضب را ببینی و آرام بگیری و حرف نزنی از مظاهر ضدانقلاب بودن است.

امام جمعه مشهد گفت: نمی‌توان حلال و حرام را زیر پا گذاشت و گفت انقلابی هستیم اصل دوم مردمی بودن انقلاب است و هیچ کس حق ندارد ادعا کند در انقلاب اصالت دارد؛ انقلاب مال مردم است و هنوز پای آن ایستاده‌اند، محور در انقلاب مردم هستند؛ فکر معیشت مردم نبودن و فکر سرنوشت نسل جوان نبودن با انقلابی بودن منافات دارد. اصل سوم استکبارستیزی است؛ انقلاب کردیم سنگلاخ در مسیر حضرت را جمع کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: مردم قیام کردند تا سنگلاخ در مسیر امام زمان (عج) را بردارند و این سنگلاخ آمریکا و صهیونیسم است و وظیفه ما استکبارستیزی است؛ استکبارستیزی تنها با مرگ بر آمریکا گفتن صورت نمی‌گیرد این شعار ماست، استکبارستیزی به این است که غربزده نباشیم و زندگی براساس سبک زندگی مستکبران نباشد و مسلمان باشیم و سبک زندگی ما سبک زندگی اسلامی-ایرانی باشد و این‌ها شرایط استکبارستیزی است؛ استکبارستیزی این است که چشم به دروازه غرب نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور فرانسه مشاور ارشدش را به ایران فرستاد و گفت تحریم اقتصادی با آمریکا را برطرف می‌کنیم به شرطی که شما کاری کنید که یمنی‌هایی که زیر بمباران هستند دیگر پهپاد و موشک سمت سعودی و امارات نفرستند. به شرطی که حزب الله از سوریه بیرون بیاید، به‌شرطی که شما در مقابل اسرائیل مقاومت نکنید و در عراق حشدالشعبی و نیرو‌های مذهبی و بصیر و دلاور عراقی آمریکا را اذیت نکند.

امام جمعه مشهد گفت: امروز آن‌ها باور کردند و اقرار دارند حاکم علی‌الاطلاق منطقه و مقتدر اول منطقه ایران است، می‌گویند استکبارستیز نباشید؛ باید سنگلاخ‌ها جمع شود تا حکومت جهانی تشکیل شود، مقام معظم رهبری شاخصه اول انقلابی بودن را پایبندی به اصول انقلاب معرفی کردند.
 
انتهای پیام// ز.م
 

سخنرانی امام جمعه مشهد در در جوار بارگاه منور رضوی 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار