مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان:

در تأیید و رد صلاحیت‌ها به هیچ کسی اجحاف نمی‌شود

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان گفت: در تأیید و رد صلاحیت‌ها به هیچ کسی ظلم و اجحاف نمی‌شود و همه کانداید‌ها در فرصت‌های مختلف فرصت اعتراض دارند.

در تأیید و رد صلاحیت‌ها به هیچ کسی اجحاف نمی‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد کمال سروی‌ها مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا (ع)گفت: شبکه نظارت شورای نگهبان در امر انتخابات، مردمی است و بودجه سنگینی هم از مجلس شورای اسلامی، دولت و بخش خصوصی در این خصوص نگرفته است.

وی تصریح کرد: در شبکه نظارت بر انتخابات شورای نگهبان افراد متدین، ولایتمدار، دارای استقلال رأی حضور دارند و افرادی هستند که به صورت افتخاری اوقات فراغت خود را در اختیار این شورا گذاشته اند.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان با بیان اینکه ۱۸ هزار نفر در شبکه نظارت بر انتخابات خراسان رضوی با شورای نگهبان همکاری می‌کنند گفت: ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر از این افراد را مردان و چهار هزار و ۵۰۰ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

سروی‌ها افزود: یک درصد این افراد دارای مدرک تحصیلی دکتری و فوق دکتری، ۱۳ درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۵۲ درصد دارای مدرک کارشناسی، ۱۴ درصد دارای مدرک کاردانی، ۱۳ درصد دارای مدرک دیپلم و بقیه زیر دیپلم هستند.

وی تصریح کرد: ۵۲ درصد از این افراد از نیرو‌های آموزش و پرورش، ۱۴ درصد از سایر ادارات، سه درصد از آموزش عالی و دانشگاه‌های کشور، چهار درصد از مؤسسات مالی، اعتباری و بانک‌ها، سه درصد از بازنشستگان نیرو‌های نظامی و انتظامی، ۱۳ درصد از بازاریان و بقیه از سایر اقشار جامعه هستند.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان در موضوع تأیید صلاحیت‌ها به حداقل‌ها بسنده می‌کند، اما مردم باید به کارآمدترین‌ها رأی دهند و در این صورت است که مجلس شورای اسلامی قوی‌تری خواهیم داشت.
 
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام// ز.م
 

یازدهمین  انتخابات دوره مجلس شورای اسلامی

برچسب ها: انتخابات ، اخبارمجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار