تسهیل کارآفرینی ایثارگران و فرزندان شاهد در روستاها

فرزندان شاهد و ایثارگر جویای کار در روستاها تسهیلات بانکی با کارمزد کم دریافت می کنند.

تسهیل کارآفرینی ایثارگران و فرزندان شاهد در روستاهابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، معصومه خدیوی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: این وام‌های قرض الحسنه از محل صندوق توسعه ملی به فرزندان شاهد و ایثارگر جویای کار ساکن در روستا‌ها یا آن دسته از ایثارگرانی که تمایل به کارآفرینی در روستا‌ها دارند پرداخت می‌شود.

او تصریح کرد: ایثارگران یاد شده که جویای کار هستند ابتدا باید در سامانه اشتغال بنیاد شهید ثبت نام کرده و صلاحیت آنان برای دریافت وام اشتغال تایید شود و سپس در سامانه کارای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کنند تا پس از طی مراحل اداری و ارائه طرح‌های اشتغال خود در زمینه‌های کشاورزی، دامداری و صنعت تسهیلات شش درصدی برای مناطق روستایی و چهار درصدی برای مناطق مرزی به آنان پرداخت شود.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: بانک‌های کشاوری، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید چهار بانک عامل جهت ارائه خدمات این تسهیلات بانکی هستند که به متقاضیان بیکار شاهد و ایثارگر که در سامانه کارا ثبت نام کرده اند ۵۰۰ میلیون ریال وام اشتغال پرداخت می‌کنند.

خدیوی ، آمار بیکاران شاهد و ایثارگر خراسان رضوی را ۱۰ هزار نفر عنوان کرد وافزود: در حال حاضر بیش از سه هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان که ساکن روستا‌ها هستند در سامانه کارا بیکاری خود را به ثبت رسانده اند.

او تصریح کرد: مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در دو مرحله به شهرستان‌های استان سفر کرده اند و در حال حاضر در مرحله سوم با سفر به روستا‌های مختلف شهرستان‌های خراسان رضوی، مشکلات پیش روی قشر ایثارگر را بررسی و فرصت‌های شغلی آنان را شناسایی می‌کنند.

بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ۳۰۸ هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگران را در این استان زیر پوشش خود دارد.

خراسان رضوی ۱۷ هزار و ۲۲۱ شهید، ۴۳ هزار و ۲۱۹ جانباز و سه هزار و ۳۸۳ آزاده در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.
 
انتهای پیام//ع.م
 
 

کارآفرینی ایثارگران در روستاها آسان می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.