ملک کشاورزی خیر ۹۰ سال جیرفتی وقف کودکان فقیر شد

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت از وقف ملک کشاورزی با نیت امور ایتام و کودکان ففیر توسط واقف ۹۰ ساله در این شهرستان خبر داد.

ملک کشاورزی خیر ۹۰ سال جیرفتی وقف کودکان فقیر شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد محمدی فر رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت گفت: توسط واقف خیراندیش "رمضان امیری مقدم" ملک کشاورزی با نیت امور خیریه و عام المنفعه درقالب سنت حسنه وقف در این شهرستان ثبت شد.

وی افزود: واقف با داشتن ۹۰ سال سن در کمال صحت و سلامتی با مراجعه به اداره اوقاف طی اقدامی ۲۰ هزار متر مربع باغ با بیش از ۳۰ اصله نخیلات خرما ثمری و همچنین زمین زراعی خود را در روستای ساغری این شهرستان وقف کرد.

محمدی با اشاره به نیت واقف که نسبت به اجرای آن اهتمام ویژه‌ای داشته، تصریح کرد: واقف در متن وقف نامه استفاده و مصارف ملکش را در اولویت اول کمک به ایتام و کودکان فقیر شهرستان قرار داده و در ادامه امور فرهنگی، قرآنی و ورزشی را از دیگر نیات خود معین کرده است.

وی اظهارداشت: تولیت ملک مذکور به اداره اوقاف واگذار شده و این اداره در راستای اجرای نیت واقف نسبت به اجرای نیت، توسعه و عمران موقوفه اقدام خواهد کرد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت با بیان اینکه مورد وقف جدید اولین وقف منفعتی امسال این اداره و یکی از موقوفات مهم منفعتی حوزه اجتماعی شهرستان می‌باشد، تصریح کرد: از ابتدای امسال ۴ مورد وقف دیگر نیز در این شهرستان محقق شده است.

انتهای پیام/ح

ملک کشاورز جیرفتی صرف امور فقرا می شود

برچسب ها: واقف ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار