رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران:

تامین نقدینگی عمده‌ترین مشکل صنایع است

صادقی تامین نقدینگی را عمده‌ترین مشکل صنایع دانست و گفت: ۵۰ درصد مشکلات واحد‌های صنعتی مربوط به نقدینگی است.

تامین نقدینگی عمده‌ترین مشکل صنایع است به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در نشست خبری که به مناسب روز صنعت و معدن استان تهران برگزارشد، با اشاره به مقاومت صنایع در مقابل تحریم ها، گفت: صنعتگران با ایستادگی در برابر تحریم‌ها بدنبال توسعه و حداکثر کردن تولید هستند.

وی ادامه داد: تامین نقدینگی عمده‌ترین مشکل صنایع محسوب می شود که از این رو سعی کرده ایم تا با فعال کردن طرح‌های نیمه تمامی که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند، آن ها را به بهره برداری برسانیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ادامه داد: ۵۰ درصد مشکلات واحد‌های صنعتی مربوط به نقدینگی و مراجعه واحد‌ها به بانک‌ها،۲۳ درصد مربوط به سازمان مالیاتی و۱۸ درصد مربوط به سازمان تامین اجتماعی است.

صادقی افزود: یکی از اهداف ما بازسازی و نوسازی ماشین الات صنایع است تا از این طریق علاوه بر ایجاد فضای رقابتی برای حضور در بازار‌های داخلی و خارجی کالای بیشتری تولید شود.

وی با اشاره به تامین نقدینگی مورد نیاز سرمایه در گردش برای کمک به صنایع، تصریح کرد:  نیاز‌های واحد‌های تولیدی نسبت به گذشته شاهد افزایش ۳ برابری بوده که بر این اساس لازم است از تمام امکانات کشور استفاده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سطح کشور برای رفع مشکلات صنعتگران تصریح کرد: ،این ستاد به طور مرتب در هفته سه جلسه برگزار می کند که در این جلسات مشکلات واحد‌ها برطرف می‌شود.


بیشتر بخوانید: آمار خودرو‌های کف پارکینگ منفی شد 


وی بر همکاری بانک‌ها برای رفع مشکلات صنایع تاکید کرد و گفت: حدود ۳۹۰ میلیارد تومان پرونده واحد‌ها در سال گذشته را برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در پایان با تاکید بر لزوم بازنگری مجلس در مالیات بر ارزش افزوده، گفت: این بازنگری سبب می شود تا از سلیقه و دخالت اشخاص در این امر اجتناب شده و‌ مالیات ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی دریافت شود.

انتهای پیام/

۲۳ درصد مشکلات صنایع مربوط به سازمان مالیاتی است

 

 

برچسب ها: صنعت ، نقدینگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۳۰ تير ۱۳۹۸
صنایع وقتی خلاقیت و کیفیت ندارن و به سود کم هم راضی نیسن و گرون میفروشن معلومه که جنساشون رو دستشون باد میکنه و هیشکی نمیخره و نمیتونن قسط واماشونو بدن و کم میارن
آخرین اخبار