دبیر شورای عالی فضای مجازی:

برای حمایت دوباره از پیام‌رسان‌های داخلی منتخب تامین اعتبار نشد

فیروزآبادی اعلام کرد: با وجود تهیه اسناد مناقصه مرحله دوم حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی منتخب اما اعتبار لازم تامین نشد.

حمایت دوباره از پیام‌رسان‌های داخلی منتخب تامین اعتبار نشدبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در یک نشست خبری خود در نمایشگاه الکامپ ۲۵ در پاسخ به این سوال که پیام‌رسان‌ها اعلام می‌کنند حمایت از آنها به فراموشی سپرده شده است، گفت:‌ کار به فراموشی سپرده نشده، بودجه لازم این کار تامین نشد. در واقع قرار بود بودجه‌ای برای این کار اختصاص پیدا کند که این اتفاق نیفتاد.


بیشتر بخوانید: دولت باید در خصوص استخراج بیت‌کوین تصمیم بگیرد 


دبیر شورای عالی فضای مجازی در ادامه بیان کرد:‌ در این زمینه قرار بود دیتاسنتر‌هایی از سمت وزارت ارتباطات به این دو پیام‌رسان اختصاص پیدا کند و تا جایی که می‌دانم اسناد مناقصه این کار هم تهیه شد؛ اما متاسفانه بودجه مورد نظر برای این کارها تامین نشد و حمایت مرحله دوم از این فعالان صورت نگرفت.

فیروزآبادی در پاسخ به این سوال که چرا شورای عالی فضای مجازی برای مشخص شدن وظایف هر دستگاه در انجام شبکه ملی اطلاعات شاخص‌های لازم برای ارزیابی این کار را منتشر نمی‌کند، گفت:‌ در شورای عالی فضای مجازی تعریفی برای شبکه ملی اطلاعات و الزامات انجام آن در نظر گرفته شد؛ اما دیدیم که این کار هم کفایت نمی‌کند در نهایت سندی را به عنوان سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات را در شواری عالی فضای مجازی تهیه کردیم. اما تا زمان تصویب این سند شبکه ملی اطلاعات متوقف نشد و به کار خود توسط وزارت ارتباطات ادامه داد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی افزود: در نهایت در دور دوم فعالیت شورای عالی فضای مجازی که با دبیری من شروع شد جدول و نقشه راهی برای این شبکه در نظر گرفتیم که این نقشه راه هم در زمان آقای واعظی در وزارت ارتباطات انجام و به پایان رسید. حالا هم منتظر هستیم که طرح و معماری نهایی شبکه ملی اطلاعات توسط وزارت ارتباطات به عنوان مجری طرح تهیه شود که تا کنون این اتفاق نیفتاده و امیدواریم این کار با سرعت بیشتری انجام شود.

او در پایان تاکید کرد : تا زمانی که این طرح و معماری از سمت وزارت ارتباطات تهیه نشود تعیین شاخص برای ارزیابی نحوه پیاده‌سازی این شبکه توسط شورا فایده‌ای نخواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار