پیگیری قضایی قطع چند اصله درخت در تربت جام

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: پیگیری حقوقی و قضایی قطع ۱۱ اصله درخت سبز در بوستان جنگلی تربت جام در حال انجام است.

پیگیری قضایی قطع چند اصله درخت در تربت جامبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علیرضا صحرایی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: پیمانکار نگهداری از این بوستان جنگلی در انجام وظایف خود قصور داشته و عدم اجرای تعهدات وی موجب شده چند اصله درخت این بوستان خشک شوند که بنا بود با قطع این درختان ۱۰۰ تن چوب خشک آماده سازی و دوباره عملیات درختکاری انجام شود.

او تصریح کرد: به دلایل نامعلوم به جای قطع درختان خشک ۱۱ اصله درخت سبز نیز قطع شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با اشاره به آتش سوزی روز‌های گذشته در این بوستان گفت: این آتش سوزی که عمدی بوده است در قسمت درختان خشک بوستان انجام شده و خسارت جدی در بر نداشته است، اما ابعاد مختلف این قضیه در حال بررسی است.

صحرایی افزود: این قضیه و رخداد‌های بوستان جنگلی تربت جام توسط دادستانی شهرستان در حال بررسی و پیگیری است.

او تصریح کرد: این بوستان جنگلی دست کاشت بوده و با هدف افزایش فضای سبز و محیط تفرجگاهی ایجاد شده است و هدف از ایجاد آن تولید چوب نبوده است و به دلیل کاشت مجدد درختان جدید دستور قطع درختان خشک آن صادر شده بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با بیان اینکه چاه آبدهی به این بوستان نیز خشک شده است گفت: آبیاری درختان این بوستان از ابتدای امسال توسط چهار تانکر آب انجام می‌شود.

بوستان جنگلی تربت جام با مساحت ۴۵ هکتار در پنج کیلومتری جنوب این شهر واقع شده که ۲۳.۹ هکتار آن مربوط به بخش قدیمی و ۲۱.۴ هکتار آن مربوط به بخش جدید است و فضای آن جزو اراضی ملی محسوب می‌شود.

گونه‌های درختی بوستان جنگلی تربت جام شامل کاج، سرو نقره ای، سرو خمره ای، اقاقیا، زبان گنجشک، آیلان و افراست.

شهرستان تربت جام در ۱۶۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.
 
انتهای پیام// ز.م
 

قطع چند اصله درخت در تربت جام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.