علی علیزاده نوشت:

جمهوری اسلامی تنها راه امکان دولت-ملت‌ سازی ایرانی

علی علیزاده با انتشار پستی در صفحه شخصی خود، جمهوری اسلامی را تنها راه امکان دولت-ملت سازی ایرانی قلمداد کرد.

پست علی علیزاده درباره دفاع از میهنبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، علی علیزاده تحلیلگر مسائل سیاسی و کارشناس اسبق شبکه بی‌بی‌سی فارسی به تازگی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نسبت به برخی افراد که صرفا به صورت زبانی خود را کشوردوست معرفی می‌کنند، واکنش نشان داد. علیزاده با یاد کردن از شهدا خاطر نشان کرد دفاع از میهن صرفا به صورت زبانی نخواهد بود و این شهدا هستند که به صورت حقیقی از میهن خود دفاع کردند.

در ادامه متن و تصویر پست مربوطه را مشاهده می‌کنید.

علیزاده نوشت:

اوج دفاع شما ملی‌گرایان و ایرانگرایان و باستانگرایان از ایران و مردمش چه بوده‌؟ انداختن گردنبند فروهر. کوروش و خشایار و داریوش نامیدن فرزندانتان‫. و زمزمه آهنگ خلیج فارس با ابی (البته ابی این آهنگ را حاضر نشد در دوبی بخواند چرا که میدانست شیخ‌های اماراتی دیگر راهش نمیدهند و کاسبی کنسرت‌هایش تعطیل می‌شود). و البته امضای طومار اینترنتی اعتراض به اسم خلیج عربی.

خانواده پهلوی هم مثل شما پنجاه و هفت سال هر روز از عظمت ایران باستان و تاریخ دو هزار و پانصد ساله‌اش گفت. ولی سال هزار و سیصد و بیست رضا شاه کبیرشان به جای اینکه لباس رزم بپوشد و مقابل اشغالگران بایستد، با بی‌غیرتی تمام به جزیره موریس فرار کرد و اجازه داد ایران بیست و چهارساعته به اشغال بریتانیا درآید. محمدرضا، بزرگ شاهنشاهشان، بحرین را با یک تشر دودستی تقدیم بریتانیا کرد و با تصویب قانون کاپیتولاسیون عزت و کرامت انسان ایرانی را هم دودستی تقدیم آمریکایی‌ها.

پست علی علیزاده درباره دفاع از میهن

گفتنش تلخ است اما ایرانیان پیش از انقلاب در نگاه جهانیان چیزی بودند کمتر از سعودی‌ها و شیخ‌نشین‌های‌ دوبی. همان‌ها که ترامپ به صراحت تحقیرشان می‌کند و می‌گوید باید دوشیده شوند. همان‌ها که اگر آمریکا تصمیم بگیرد فردا صبح ممکن است اسمشان هم وجود نداشته باشند.

این شما باستانگرایان و ایرانگرایان نبودید که هشت سال مقابل صدام (به علاوه کویت و بحرین و سعودی و امارات و قطر و اردن) جنگیدید. این شما باستانگرایان و ایرانگرایان نبودید که هفت سال مظلومانه در سوریه توسط وهابی‌ها شهید شدید و در داخل هم ناعادلانه قضاوت. و این شما ملی‌گرایان و باستانگرایان نبودید که پای اجنبی را از آب‌های ایران قطع کردید.

این جوانان شیعه بودند که با سربندهای لبیک یاحسین و یاابوالفضل و یا زهرا جان خودشان را کف دست گرفتند و جنازه‌ بسیاری‌شان هنوز حتی برنگشته و خیلی‌هایشان هنوز گوشه آسایشگاه‌ها به سختی نفس می‌کشند. این بچه‌های شیعه بودند که با اینکه وطن پرستی را شرک میدانستند اما وطن دوست بودند و خلیج را دوباره فارس کردند و عظمت را به ایران برگرداندند.

چهل سال است که دشمنان پروژه جمهوری اسلامی را به دروغ ضدملی تعریف کرده‌اند. باید مقابلشان محکم ایستاد و گفت که اتفاقا آنچه ضدملی بوده و هست گفتار باستانگرایی و آریایی‌گری است که توسط روشنفکران غربزده در سالهای پایان قرن نوزدهم جعل و توسط خاندان پهلوی اجرایی شد. برعکس. هرگونه هویت واقعی غیرجعلی ایرانی از دل تشیع گذشته، می‌گذرد و خواهد گذشت و دقیقا به همین دلیل جمهوری اسلامی تنها راه امکان دولت-ملت سازی ایرانی بوده و هست.

انتهای پیام/

برچسب ها: اینستاگرام ، علیزاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار