مشاور وزیر آموزش و پرورش:

اجرای سند تحول بنیادین مطالبه مستمر رهبری است

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرای دقیق و کامل سند تحول بنیادین مطالبه مستمر رهبر معظم انقلاب و مبنای عمل در این نهاد فرهنگی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، رضا مددی مشاور وزیر آموزش و پرورش  در نشست شورای راهبردی اجرای سند تحول بنیادین کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت  : معظم له در تمامی دیدار‌های خود با مسئولان وزارت آموزش و پرورش بر این موضوع مهم تأکید دارند.

وی افزود: سند تحول بنیادین نقشه راه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای هدایت هر چه بهتر آموزش و پرورش است.

رئیس ستاد هماهنگی سند تحول بنیادین بیان کرد: این سند بر مبنای تربیت اسلامی و سیاست‌های حاکم بر برنامه ششم توسعه کشور تنظیم شده است.

مددی عنوان کرد: سند تحول بنیادین دارای ۶ زیرنظام است و هرگونه تغییر و دگرگونی در آموزش و پرورش در بخش‌های راهبردی و مدیریت، برنامه درسی، مالی، آموزشی، فضا، تجهیزات و پژوهش از بستر این ۶ زیرنظام می‌گذرد.

وی ابراز داشت: ۱۳۱ راهکار اجرایی در این سند تبیین شده که بر اساس ۶ زیرنظام و از سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۳۹۸ در کشور اجرا خواهند شد.

مددی گفت: ۷۲ برنامه اولویت دار آموزش و پرورش از جمله طرح رتبه بندی معلمان نیز در سند تحول بنیادین وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: برش استانی سند تحول بنیادین در قالب ۲۲۲ برنامه و ۴۷۴ صفحه تهیه، تدوین و به اداره‌های آموزش و پرورش ۱۳ شهرستان و منطقه آموزشی این استان ابلاغ شده است.

هادی زارع پور اظهار داشت: انتظارات از مدارس شهرستان‌ها و مناطق آموزشی ۱۳ گانه کهگیلویه و بویراحمد از سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۳۹۸ بر اساس سند تحول بنیادین است.

وی افزود: جزئیات سند تحول بنیادین شامل ۶ زیرنظام و رسالت‌های مدرسه، معلم، دانش آموز و خانواده در این سند برای رؤسای آموزش و پرورش ۱۳ شهرستان و منطقه آموزشی استان تشریح شده است.

زارع پور بیان کرد: برنامه سالانه اداره‌های آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق آموزشی ۱۳ گانه کهگیلویه و بویراحمد با محوریت نیاز‌های مدارس و شرایط هر شهرستان و منطقه تا ۱۵ مردادماه ۱۳۹۸ تهیه و تدوین می‌شود.

سال تحصیلی ۱۳۹۸ - ۱۳۹۷ افزون بر ۱۵۳ هزار دانش آموز پسر و دختر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل بودند.

 انتهای پیام/غ

سند تحول بنیادین نقشه راه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.