معاون استاندار اردبیل:

قیمت خرید گندم تغییر نمی‌کند/خرید ۱۵۰ هزار تن گندم در اردبیل

معاون استاندار اردبیل گفت: قیمت خرید گندم در استان اردبیل تغییر نمی‌یابد و با همان مبلغ ۱۷ هزار ریال خریداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ارژنگ عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل ظهر امروز در جلسه شورای آرد و نان و خرید گندم گفت: لازم است کشاورزان نسبت به تحویل گندم تولیدی خود به شرکت غله اقدام نمایند.

وی بیان کرد: بر اساس اعلام شرکت غله تاکنون ۱۵۰ هزار تن گندم خریداری شده که نسبت به مدت مشابه در استان ۴۷ درصد و در سطح کشور ۹ درصد کاهش یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل تصریح کرد: خروج گندم از استان باید کنترل شده و لازم است انتقال گندم به سایر استان‌های کشور بر اساس مجوز و بارنامه انجام شود.

عزیزی با تاکید بر انجام نظارت‌های لازم توسط دستگاه‌های مربوطه از قبیل راهداری و نیروی انتظامی گفت: در صورت خروج گندم از استان میزان ذخیره سازی در داخل استان با مشکل مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: اگر ذخیره سازی گندم در داخل استان کمتر از ۲۰۰ هزار تن باشد برای تامین گندم مورد نیاز مجبور به بازگشت گندم‌های خارج شده خواهیم بود و این اقدام هزینه‌های حمل و نقل را بر استان تحمیل می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با اشاره به کاهش میزان تولید گندم نسبت به برآورد انجام گرفته، دلیل این افت را نبود بارندگی مناسب در شمال استان عنوان کرد.

عزیزی با تاکید بر پرداخت به موقع هزینه کشاورزان بابت گندم تحویلی گفت: کشاورزان باید در موعد مقرر مبالغ محصولات فروخته شده خود را دریافت کنند تا انگیزه خروج گندم برای فروش در سایر نقاط کاهش یابد.

وی همچنین به سیلو‌های موجود در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۳۵۰ هزار تن ظرفیت ذخیره سازی در استان وجود دارد و این در حالی است که حدود ۲۵۰ هزار تن گندم خریداری می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل ادامه داد: برخی سیلو‌های احداث شده در استان توجیه اقتصادی ندارد و نباید مجوز احداث آن در گذشته صادر می‌شد.

انتهای پیام/ح

۳۵۰ هزار تن ظرفیت ذخیره سازی گندم در اردبیل وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.