ظرفیت تصفیه‌خانه جوابگوی کل استان اصفهان نیست

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت:ظرفیت تصفیه‌خانه جوابگوی کل استان اصفهان نیست به همین خاطر، پروژه‌ای در استان تعریف شده که در آن احداث تصفیه‌خانه جدید پیش‌بینی شده است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن ساسانی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر آب شرب متناسب با ظرفیت تصفیه‌خانه، بیشترین میزان آب مصرفی خانوار است، زیرا گنجایش تصفیه‌خانه آب شرب کفایت کل استان اصفهان را نمی‌دهد.

او با اشاره با کاهش آب مصرفی اصفهان اضافه کرد: ظرفیت تصفیه‌خانه جوابگوی کل استان اصفهان نیست به همین خاطر، پروژه‌ای در استان به نام «سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ» تعریف شده است که در آن احداث تصفیه‌خانه جدید پیش‌بینی شده است و امیدواریم با اجرایی شدن این سامانه، مشکلات کمبود آب شرب در اصفهان برطرف شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان درباره میزان آب پشت سد زاینده‌رود بیان کرد: در حال حاضر حجم آب پشت سد، ۷۹۵ میلیون متر مکعب است که ورودی آب به دریاچه پشت سد ۷۳ متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن حدود ۷۳.۵ متر مکعب بر ثانیه است.

او گفت: برای کشاورزان، آب در سه نوبت تیر، مرداد و شهریور رهاسازی می‌شود که زمان آن حدودا بین ۱۵ تا ۲۰ روز خواهد بود که البته زمان رهاسازی آب، از سوی سازمان جهاد کشاورزی به شرکت آب منطقه‌ای اعلام می‌شود.

انتهای پیام/م

 

وضعیت تصفیه خانه آب اصفهان

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.