مدیر آبرسانی شرکت آبفا استان اصفهان:

جاری بودن زاینده‌رود برای تامین آب شرب لازم، ولی کافی نیست

مدیر آبرسانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: هرچند ذخیره سد زاینده رود نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته، اما اکنون آب در تصفیه خانه باباشیخعلی با ظرفیت حداکثری تصفیه می شود و این چالش شرکت آب و فاضلاب در فصل تابستان برای تامین آب شرب مشترکان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، و به نقل از شرکت آبفای استان اصفهان، مجید باقری در جلسه میز خدمت که در مسجد المهدی با حضور نمازگزاران و برخی معاونان برگزار شد، در پاسخ به اینکه در سال آبی جاری بارندگی‌ها نسبت به سال‌های قبل قابل توجه بوده و گواه آن هم جاری بودن زاینده رود در فصل بهار و تابستان است، اظهار کرد: در این شرایط مردم انتظار تامین آب شرب بدون کمترین افت فشار هستند.

وی با تاکید بر اینکه افزایش ذخیره سد زاینده رود و جاری بودن آب در بستر رودخانه دلیل بر تامین آب شرب پایدار مشترکان بدون کوچکترین خللی نیست، افزود: شرکت آب منطقه‌ای مسئول تخصیص آب برای کشاورزان و جاری بودن رودخانه زاینده رود است و تاسیسات آبرسانی موجود شرب و بهداشت شرکت آبفا تکافوی نیاز مشترکان در ایام پیک مصرف نیست.

وی گفت: هرچند ذخیره سد زاینده رود نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته، اما اکنون آب در تصفیه خانه باباشیخعلی با ظرفیت حداکثری تصفیه می‌شود و این چالش، شرکت آب وفاضلاب در فصل تابستان برای تامین آب شرب مشترکین است.

وی با بیان اینکه مقرر شده بود در سال ۸۷ دومین تصفیه خانه آب اصفهان در مدار بهره برداری قرار گیرد اظهار کرد: قرار بود در سال ۸۷ با پایان افق طرح آبرسانی اصفهان بزرگ، دومین تصفیه خانه آب در اصفهان با ظرفیت ۱۰ میلیون متر مکعب در ثانیه به بهره برداری برسد که مجری طرح شرکت آب منطقه‌ای است.

مدیر آبرسانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به موضوع پدافند غیرعامل دومین تصفیه خانه آب پرداخت و تصریح کرد: از لحاظ پدافند غیر عامل راه‌اندازی دومین تصفیه خانه آب در اصفهان ضروری به نظر می‌رسد، چرا که تامین آب شرب بیش از چهار میلیون نفر از طریق یک سامانه آبرسانی از ریسک بالایی برخوردار است.

وی افزایش دما در نیمه نخست سال را در استان اصفهان بی سابقه دانست و تصریح کرد: در تابستان سال گذشته تنها ۲ روز دمای هوا به ۴۰ درجه رسید، در حالیکه در نیمه نخست سال جاری اصفهانی‌ها بیش از ۱۰ روز دمای ۴۰ درجه را تجربه کردند که این امر تاثیر بر مصرف آب شرب مشترکین داشته است.

همچنین در این جلسه مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در پاسخ به اینکه چرا بعد از گذشت ۱۱ سال از افق طرح آبرسانی اصفهان بزرگ هنوز دومین تصفیه خانه آب راه اندازی نشده است، اظهار کرد: طبق مقررات شرکت آب منطقه‌ای متولی ساخت تصفیه خانه آب است که هم اکنون عملیات اجرایی این پروژه در دستور کار قرار داد.

سید اکبر بنی طباء گفت: هم اکنون پیشرفت فیزیکی پروژه دومین تصفیه خانه آب اصفهان به ۲۰ درصد رسیده است، در حالیکه این تصفیه خانه با ظرفیت ۱۰ مترمکعب در ثانیه می‌تواند عامل بسیار مهمی در تامین پایدار آب شرب مشترکین در تمام روز‌های سال باشد.

وی در پاسخ به اینکه شرکت آبفا استان با توجه به کمبود منابع چگونه آب شرب مشترکین را توانسته به صورت عادلانه توزیع کند اظهار کرد: در طی چند سال گذشته با نصب بیش از ۴۵۰ فقره فشار شکن در سطح استان توانستیم همین منابع محدود آبی را عادلانه میان مشترکین در سطح استان توزیع کنیم.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: علاوه بر نصب حوضچه فشارشکن با بهره گیری از سیستم تله متری و تله کنترل و همچنین هوشمندسازی شبکه توزیع آب توانستیم پاسخگوی نیاز آبی مشترکین در فصول گرم سال در بخش شرب به صورت عادلانه باشیم.

سخنگوی شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان در پاسخ به اینکه آیا آب شرب در تمام مناطق به صورت عادلانه توزیع می‌شود، گفت: قطعا با تدابیری که شرکت آب وفاضلاب در نظر گرفته آب شرب به صورت عادلانه میان تمام مشترکین توزیع می‌شود سعی شده با استفاده از نصب فشارشکن و رصد آنلاین شبکه توزیع درمناطق گوناگون آب به عدالت میان مردم توزیع شود و اگر احیانا برخی از مشترکین در اصفهان با مشکل افت فشار مواجه هستند دلیل آن نصب پمپ غیرمجاز توسط بعضی از مشترکین است که باید با شناسایی افراد خاطی مانع از ضایع شدن حق برخی مردم در برخوراری از آب شرب شویم.

بنی طبا در پاسخ به اینکه آیا نصب پمپ برروی شبکه مجاز است، اظهار کرد: اگر پمپ به صورت اصولی نصب شود به گونه‌ای که بعد از ایجاد مخزن ذخیره پمپ قرار گیرد کاملا مجاز است؛ در صورتی که پمپ مستقیم بر روی شبکه نصب شود غیر قانونی و حق الناس است؛ چراکه حق دیگران را در بهره مندی از آب محروم می‌کنند.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.