مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرید / ضرورت مبارزه و محلول پاشی شالیزارها علیه کرم ساقه خوار برنج

حقیقت گفت: برنج کاران مناطق شمالی از روز سه شنبه نسبت به محلول پاشی و مبارزه علیه کرم ساقه خوار برنج در شالیزار‌ها اقدام کنند.

کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرید / ضرورت مبارزه و محلول پاشی شالیزارها علیه کرم ساقه خوار برنجمسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت‌‌وگو با  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از رگبار پراکنده باران در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی، طی ۲ تا ۳ روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب برای جنوب فارس، شمال غرب هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه در نوار خزری کشور شاهد بارش خواهیم بود، افزود: در اکثر مناطق طی پنج روز آینده پدیده خاصی نداریم و روند ماندگاری هوای گرم در اغلب مناطق کشور ادامه دارد.

حقیقت در توصیه‌ای به دامداران گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی به دامداران جنوب شرق کشور توصیه می‌شود تا مراقب دام‌های خود باشند و همواره از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند.


بیشتر بخوانید: کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند/ ضرورت برقراری سیستم سرمایشی در واحدهای گاو شیری


مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: برنج کاران مناطق شمالی از روز سه شنبه پس از پایش و رصد مزارع، نسبت به محلول پاشی و مبارزه بیولوژیک و شیمیایی علیه کرم ساقه خوار برنج اقدام کنند، ضمن آنکه پسته کاران برای بهبود دانه های پسته بهتر است از ترکیبات سیلیکات پتاسیم برای محلول پاشی باغات خود استفاده کنند.

به گفته وی، با توجه به روند افزایش دما، گاوداری های گاو شیری برای جلوگیری از تنش های گرمایی بهتر است از فن های خنک کننده در واحدهای دامداری خود استفاده کنند و همواره جیره غذایی واحدهای خود را تغییر دهند.

حقیقت با اشاره به اینکه عمده بارش‌ها در فصل تابستان مربوط به نوار شمالی کشور است، بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد بارش در سال زراعی ۹۸-۹۷، بخش قابل توجهی از کمبود منابع آب‌های سطحی مربوط به سال‌های گذشته در کشور جبران شده است و کمبودی در این زمینه نداریم.

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در پایان با بیان اینکه بارش های اخیر، مشکلات کم آبی کشاورزان را مرتفع کرده است، تصریح کرد:  با توجه به شرایط مساعد بارش دیگر کشاورزان همانند سال های گذشته دچار کمبود آب نیستند، البته این امر بدان معنا نیست که کشاورزان در منابع آب صرفه جویی نکنند.

انتهای پیام/

مشکلات کم آبی کشاورزان مرتفع شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار