مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند/ ضرورت پایش مزارع برنج نسبت به آفت بلاست

حقیقت گفت: با توجه به بارش پراکنده و افزایش رطوبت نسبی هوا به شلتوک کاران برنج توصیه می‌شود که نسبت به پایش بلاست برنج در مزارع اقدام کنند.

روز/کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند/ضرورت پایش مزارع برنج نسبت به آفت بلاستمسعود حقیقت، مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت‌‌وگو با  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار بارش پراکنده در سواحل خزر تا پایان هفته خبر داد و گفت: با توجه به بارش پراکنده و افزایش رطوبت نسبی هوا به شلتوک کاران برنج توصیه می‌شود که نسبت به پایش بلاست برنج در مزارع اقدام کنند و در صورت شیوع بیماری، مبارزه را در ساعات خارج از بارندگی انجام دهند.

وی افزود: با توجه به شرایط بارندکی و افزایش دما احتمال شیوع کرم ساقه خوار برنج در مزارع وجود دارد، از این رو کشاورزان در صورت رویت آفت در مزارع نسبت مبارزه بیولوژیک و شیمیایی اقدام کنند.

حقیقت در توصیه به کشاورزان گفت: با توجه به شرایط کنونی آب و هوایی به نوغانداران توصیه می‌شود که نسبت به برداشت پیله‌تر ابریشم اقدام کنند.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با توجه به روند افزایش دما به چغندرکاران مناطق غربی توصیه می‌شود که آبیاری منظم و به موقع در مزارع خود انجام دهند.

وی با تاکید بر اجتناب باغداران پسته کار از مصرف کود‌های گوگردی گفت: پسته کاران تنها جهت جلوگیری از آفتاب سوختگی از ترکیبات پتاسیم در باغات خود استفاده کنند.


بیشتر بخوانید: کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند/ ضرورت برقراری سیستم تهویه مناسب در واحدهای مرغداری


حقیقت با اشاره به اینکه عمده بارش‌ها در فصل تابستان مربوط به نوار شمالی کشور است، بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد بارش در سال زراعی ۹۸-۹۷، بخش قابل توجهی از کمبود منابع آب‌های سطحی مربوط به سال‌های گذشته در کشور جبران شده است و کمبودی در این زمینه نداریم.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در پایان با بیان اینکه امسال مشکل کمبود منابع آبی کشاورزان تا حدودی مرتفع شده است، اظهار کرد: با توجه به شرایط مناسب بارش و فراوانی آب‌های سطحی، کشاورزان همانند سال‌های گذشته دچار کمبود آب نیستند، البته این امر بدان معنا نیست که کمبودی در منابع آب‌های زیر زمینی نداریم.

انتهای پیام/

بخش قابل توجهی از کمبود منابع آب های سطحی جبران شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار