هشدار جدی چین به آمریکا: آماده جنگ هستیم

در ادامه تنش بین واشنگتن و پکن بر سر تحولات تایوان، وزارت دفاع چین هشدار داد برای دفاع از تمامیت ارضی خود حتی آمادگی جنگ دارد.

هشدار جدی چین به دخالت آمریکا در تایوان/آماده جنگیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «وو کیان»، سخنگوی وزارت دفاع چین روز چهارشنبه به دولت آمریکا هشدار داد پکن در خصوص تحولات تایوان برای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی حتی آمادگی جنگ هم دارد.

این مقام ارشد چین با محکوم‌ کردن اقدام آمریکا به فروش سلاح به تایوان و تلاش برای جداسازی این جزیره خودمختار از خاک چین گفت: ما باید قاطعانه بگوییم که تلاش برای استقلال تایوان به بن‌بست خورده است».

وی همچنین خطاب به مقامات آمریکایی هشدار داد: اگر هنوز کسانی هستند که جسارت تلاش برای جداسازی تایوان از کشور ما را دارند، ارتش چین آمادگی دارد تا برای دفاع قاطعانه از حاکمیت ملی، اتحاد، و تمامیت ارضی خود وارد جنگ شود.

وزارت دفاع آمریکا دوشنبه گذشته اعلام کرد فروش احتمالی تسلیحات نظامی به ارزش دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار به تایوان را تایید کرده است. وزارت خارجه چین ماه پیش نیز به شدت از احتمال اقدام آمریکا برای فروش تسلیحات به تایوان ابراز نگرانی کرده بود. این اقدامات واشنگتن با واکنش تند مقامات ارشد دولت چین مواجه شد و حتی شرکتهای آمریکایی دخیل در فروش تسلیحات نظامی به تایوان را تهدید به تحریم کردند.

آمریکا روابط رسمی با تایوان ندارد، اما اصلی‌ترین تأمین‌کننده تسلیحات آن است و هم‌اکنون قصد دارد ۱۰۸ تانک آبرامز و ۲۵۰ موشک استینگر به تایوان بفروشد.

چین تایوان را یکی از استان‌های خود می‌داند و بار‌ها به آمریکا درباره روابطش با تایوان هشدار داده است. پکن در چارچوب سیاست «چین واحد»، تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند. آمریکا به همراه بسیاری از کشور‌های دیگر، تایوان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند و به طور رسمی به سیاست «چین واحد» پایبند هستند. با این حال، واشنگتن همچنان روابط غیررسمی خود را با دولت تایوان با وجود قطع روابط دیپلماتیک با تایپه در سال ۱۹۷۹ حفظ کرده است.

مقامات چین از آمریکا می‌خواهند به اصل پذیرفته‌شده «چین واحد» و همچنین به اعلامیه رسمی مشترک میان پکن و واشنگتن که در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ امضا شد احترام بگذارد و روابط تعریف شده میان دو کشور را به رسمیت بشناسد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
چرا همه جا داره بهم ميريزه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
اين آمريكاييا نميتونن شر درس نكنن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
چرا کسی جلوی آمریکا رو نمیگیره...لعنتی میخاد به همه زور بگه
آخرین اخبار