مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خبرداد؛

صدور نخستین اسناد ساختمان‌های موجود در اراضی ملی شهری استان مرکزی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از صدور اسناد ساختمان‌های موجود در اراضی ملی شهری برای نخستین بار خبرداد.

صدور اسناد ساختمان‌های موجود در اراضی ملی شهری استان مرکزی برای نخستین باربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، احمد مرزبان مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با بیان اینکه مالکان ساختمان‌های موجود در اراضی ملی شهری استان مرکزی می‌توانند به اداره راه و شهرسازی مراجعه کرده و با تشکیل پرونده و طی کردن مراحل قانونی برای اخذ سند مالکیت ملکشان اقدام کنند ابراز امیدواری کرد تا ۲۲ بهمن‌ماه تعدادی از اسناد این املاک برای نخستین بار صادر شود.

مرزبان با اشاره به صدور اسناد در عرصه‌های تصرفی افزود: در این زمینه طبق دستورالعمل هیئت مدیره ملی زمین و مسکن شامل اراضی می‌شود که در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر در محدوده مالکیت دولت واقع شده بوده و ملک در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری یا سکونت‌گاه‌های غیررسمی قرار گرفته باشد.

۵۵۰ میلیون  وام برای نوسازی بافت‌های فرسوده

وی اجرای طرح بازآفرینی شهری به وسیله دولت را فرصتی مناسب برای حمایت از سکونتگاه‌های غیررسمی دانست و اضافه کرد: برای نوسازی هر واحد در بافت فرسوده ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ساخت و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات ودیعه اسکان موقت تعلق می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد: یکی از وظایف مهم راه و شهرسازی و شهرداری تلاش در راستای ارتقای کیفت زندگی شهروندان در سکونت‌گاه‌های غیررسمی است و این درحالی است که ساکنان از بسیاری از این مناطق مزایا و خدمات محرومند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.