مقامات تایوانی: نیروی دریایی آمریکا برای عبور و مرور در تنگه تایوان آزاد است!

وزارت دفاع تایوان ضمن حمایت از واشنگتن در بیانیه‌ای اعلام کرد از عبور یک فروند کشتی جنگی آمریکا از تنگه تایوان کاملا مطلع بوده است.

مقامات تایوانی: نیروی دریایی آمریکا برای عبور و مرور در تنگه تایوان آزاد است!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در پی هشدار‌های چین درباره هر گونه دخالت خارجی در روابط پکن با تایپه و تردد یک فروند کشتی جنگی آمریکایی در تنگه تایوان، مقامات تایوان روز پنجشنبه اعلام کردند نیروی دریایی آمریکا برای عبور و مرور در تنگه تایوان آزاد است.

در بیانیه وزارت دفاع تایوان که امروز منتشر شد با اشاره به عبور یک فروند کشتی جنگی آمریکا از تنگه تایوان آمده است نیروی ضربت مشترک اطلاعاتی نظارتی و مراقبتی، از ابتدای ورود این ناو آمریکایی تا پایان آن، وضع آب‌های اطراف را زیر نظر داشت و طی آن هیچ اتفاق "غیر معمول" روی نداد.

فرمانده کلی داس سخنگوی ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در این باره اعلام کرد کشتی جنگی یو اس اس آنتیتام USS Antietam طی روز چهارشنبه تا پنجشنبه برنامه معمول ترانزیت از تنگه تایوان را بر اساس قوانین و مقررات بین‌المللی به انجام رساند.

چین روز چهارشنبه هشدار داده بود پکن علیه هرکس که در تلاش‌های این کشور برای وحدت مجدد با تایوان اخلال ایجاد کند به زور متوسل خواهد شد.

تنگه ۱۸۰ کیلومتری تایوان محلی است که تایوان را از چین جدا می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
سلام...وزارت دفاع تایوان.. چون ولایت فقیه و مردان غیور وشجاعی مثل ایران اسلامی ندارد...مجبور هست به ناو آمریکا اجازه دهد...والا همین یه ناو برای ترساندن آنها کفایت میکند...
آخرین اخبار