بهره مندی بیش از یک میلیون عشایر از خدمات بسیج

جانشین سازمان بسیج عشایری کشور در یاسوج گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت عشایری کشور از خدمات بسیج جامعه عشایری برخوردارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج سرهنگ سعیدی جانشین سازمان بسیج عشایری کشور در جلسه بهره مندی بیش از یک میلیون عشایر از خدمات بسیج جامعه عشایری هماهنگی برای برگزاری کنگره شهدای عشایر استان گفت: این یادواره در ماه محرم در منطقه عشایری مارگون برگزار می‌شود.

سرهنگ سعیدی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار نفر از شهدای عزیز را عشایر به انقلاب تقدیم کردند افزود: از این تعداد ۳۶۷ شهید از عشایر کهگیلویه و بویراحمد بودند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تاریخ عشایر کشور اشاره کرد و گفت: عشایر کشور در حالی وفادارترین قشر به انقلاب اسلامی و آرمان‌های شهدا هستند که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سر تسلیم در مقابل هیچ طاغوتی فرود نیاوردند.

سعیدی به ضرورت بهره‌مند شدن عشایر و تجهیز آنان به ملزومات زندگی اشاره کرد و با بیان اینکه سهم عشایر در تولیدات غیر نفتی کشور چشمگیر است خواستار رسیدگی به مطالبات آن‌ها در قالب فعالیت‌های عمرانی امنیتی و اقتصادی شد.

سرهنگ سعیدی بیان کرد: عشایر نگهبانان میراث فرهنگ و هویت کشور و انقلاب اسلامی هستند.

نظری معاون سیاسی امنیتی استاندار هم با بیان اینکه استان آمادگی کامل برای برگزاری این یادواره را دارد از دستگاه‌های اجرایی خواست از ظرفیت‌های موجود برای برگزاری این کنگره استفاده کنند.

گفتنی است عشایر استان در ۸ سال دوران دفاع مقدس هزار و ۱۴ جانباز و ۵۰ نفر آزاده به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

 

انتهای پیام/ط

برخورداری یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت عشایری کشور از خدمات بسیج

 

برچسب ها: بسیج ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.