باغچه جلیل روستای بدون بیکار در استان

باغچه جلیل به عنوان پایلوت طرح روستای بدون بیکار در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ارسلان حسن پور مدیر صندوق کارآفرینی امید این استان گفت: طرح هر روستا یک محصول، روستاهای بدون بیکار و صندوق خرد زنان روستایی از جمله برنامه های این صندوق برای گره گشایی از مشکلات بیکاری در روستاهای استان است.

ارسلان حسن پور افزود: باغچه جلیل به عنوان پایلوت طرح روستای بدون بیکار در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است.
وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۲ به این روستا ادامه داد: با تشخیص کمیته برنامه‌ریزی و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی قرار است این طرح در روستای مذکور اجرایی شود.

حسن پور ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی روستای بن زرد هم برای تحقق هر روستا یک محصول به دهکده زعفران تبدیل خواهد شد که تاکنون با حمایت صندوق کارآفرینی هفت مزرعه کشت زعفران در این روستا ایجاد شده است.

وی اجرای طرح صندوق‌های خرد زنان در روستاهای شاخص شهرستان‌های باشت، کهگیلویه و چرام را از دیگر برنامه‌های اجرا شده، بر اساس توانمندی‌های هر منطقه برای تحقق اشتغال پایدار اعلام کرد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این راستا طرح دامپروری در شهرستان بهمئی شروع شده است که تاکنون ۱۵ فقره تسهیلات در این زمینه به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان اعتبار ابلاغ شده به صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد از محل تسهیلات روستایی و عشایر ۶۴۶ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال بوده افزود: بخش عمده‌ای از اعتبارات جذب شده است.

وی گفت: حمایت از کسب و کارهای کوچک با توجه به زودبازده بودن از برنامه‌های دولت برای رونق تولید و کارآفرینی است.

حسن پور افزود: صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته بین چهار استان برتر کشور بر اساس سهمیه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر بود.

انتهای پیام/ط

شناسایی  باغچه ی جلیل به عنوان روستای بدون بیکار

برچسب ها: جوانان ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.