طی پیام اینستاگرامی مطرح شد؛

درخواست رئیس نهاد رهبری برای شفافیت بودجه‌های پژوهشی دانشگاه‌ها

حجت الاسلام رستمی گفت: ایجاد سامانه بودجه‌های پژوهشی و قرار دادن آن در معرض دید تمام دانشگاهیان لازم است.

سامانه بودجه‌های پژوهشی را در معرض قضاوت دانشگاهیان قرار دهیدبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها طی پیامی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام درباره بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها نوشت: در حوزه پژوهش شفاف باشیم؛ بحث‌های قابل تاملی که اخیرا در دانشکده علوم اجتماعی ناظر به برخی رانت‌های پژوهشی شکل گرفته است یک شمشیر دولبه است.

لبه‌ی کُند آن که اکنون کمتر مورد توجه است ممکن است سبب بی‌اعتمادی مردم نسبت به جامعه‌ی دانشگاهی کشور شود که باید برای آن راهی جست. اما لبه‌ی دیگر آن فرصت شفاف سازی است که برای جامعه‌ی دانشگاهی فراهم شده است.


بیشتر بخوانید: تلاش برای توسعه اقتصاد دانش بنیان


بدنه‌ی متعهد علمی کشور به عنوان موتور پیشران پیشرفت کشور باید مطالبه‌گر شفافیت باشد و برای پیشبرد این گفتمان، لازم است شفافیت را از خود شروع کند.

ایجاد سامانه‌ای که در معرض قضاوت همه‌ی بدنه‌ی دانشگاهی کشور قرار گیرد و در آن "جزئیات تخصیص بودجه‌های پژوهشی" لحاظ شود؛ می‌تواند گام نخست برای این موضوع باشد. مسئله‌ای که می‌تواند با افزایش اعتماد، برای دانشگاه سرمایه‌ی اجتماعی نیز بیافریند.

سامانه بودجه‌های پژوهشی را در معرض قضاوت دانشگاهیان قرار دهید

انتهای پیام/

سامانه بودجه‌های پژوهشی را در معرض قضاوت دانشگاهیان قرار دهید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.