جذب جوانان برای حضور بیشتر در نماز جمعه

امام جمعه شهرستان بم گفت: فراهم کردن زمینه هرچه بیشتر و حداکثری اقشار مختلف به ویژه جذب جوانان و پرهیز از ورود به گروه‌ها و احزاب سیاسی از مهم‌ترین وظایف مسئول ستاد نماز جمعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام قاسم دانشی امام جمعه شهرستان بم به مناسبت گرامیداشت چهلمین سال اقامه نماز جمعه کشور در نشست با اصحاب رسانه در خصوص برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه کشور در بم گفت:  برگزاری گردهمایی روحانیون شهرستان ، نشست با پزشکان شهرستان، حضور در بهشت زهرا و تجلیل از مقام شامخ شهدا و عطرافشانی مزار شهدا، حضور در امام زاده زید(ع) بم تجلیل و ادای احترام به اولین امام جمعه بم مرحوم آیت اللهی ، تجلیل از مسئولین سابق ستاد نماز جمعه شهرستان، تجلیل از ائمه جمعه سابق بم، تجلیل از ائمه جمعه موقت سابق شهرستان  را از مهم‌ترین برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نمازجمعه کشور در بم بیان کرد.

حجت الاسلام دانشی با اشاره به برگزاری اولین اقامه نماز جمعه در ۵ مرداد سال ۵۸ در کشور پس از پیروزی انقلاب به فرمان حضرت امام خمینی (ره) توسط اولین امام جمعه تهران حضرت آیت الله طالقانی گفت: ۵ مرداد امسال نماز جمعه در کشور ۴۰ ساله می‌شود.

امام جمعه بم در ادامه با اشاره به جایگاه و اهمیت ویژه و مهم نماز جمعه در قران پرداخت و همچنین در ادامه اظهارداشت: حضرت امام خمینی (ره) نماز جمعه را از برکات این نظام می‌دانستند.

وی با اشاره به فرمایشات بنیانگذار انقلاب اسلامی در اهمیت نماز جمعه گفت: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند نماز جمعه در راس امور است.

وی در ادامه نیز به رهنمود‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت و جایگاه نماز جمعه و در دیدار اخیر ائمه جمعه با ایشان اظهارداشت: نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است، نماز جمعه قرارگاه است.

حجت الاسلام دانشی تاکید کرد: تعبیر قرارگاه برای نماز جمعه یک تعبیر بسیار مهم و حساب شده است.

وی اظهارداشت: مقام معظم رهبری فرمودند اگر نماز جمعه از کشور گرفته شود آسیب سختی به این نظام وارد خواهد شد.

امام جمعه شهرستان بم در ادامه از حاج قاسم صدیق و دیگر مسئولین سابق ستاد نماز جمعه که تلاش‌های زیادی در ستاد نماز جمعه این شهرستان داشتند تشکر و قدردانی کردو حجت الاسلام رودمشکی را بعنوان رئیس جدید ستاد نماز جمعه بم معرفی کرد و اظهارداشت: وی از روحانیان جوان خوش فکر، پیگیر و ازهمشهریان هستند.

وی در ادامه  فراهم کردن زمینه هرچه بیشتر و حداکثری اقشار مختلف به ویژه جذب جوانان و پرهیز از ورود به گروه‌ها و احزاب سیاسی را از مهم‌ترین وظایف مسئول جدید ستاد نماز جمعه برشمرد.

حجت الاسلام دانشی اظهارکرد: نماز جمعه وابسته به یک نهاد و گروه خاص سیاسی نیست که ما بخواهیم مبلغ یک گروه سیاسی خاص باشیم و یا یک گروه خاص سیاسی نماز جمعه را وابسته به خود بداند.

وی اظهارداشت: در نماز جمعه این هفته ۴ مرداد ماه از ائمه جمعه سابق شهر بم و فرزند ارشد مرحوم آیت اللهی، مسئولین سابق ستاد نماز جمعه و ائمه جمعه موقت شهر بم تجلیل و قدردانی خواهد شد.

امام جمعه بم یادآور شد: دغدغه ما مسائل و مشکلات مردم است، نهاد نماز جمعه و امام جمعه خودش را موظف می‌داند در راستای حل مشکلات مردم آنچه را که در توان دارد دریغ نکند و اگر بخواهیم در این راستا موفق باشیم باید از همه ظرفیت‌های شهرستان استفاده کنیم.

انتهای پیام/ی

بیان مشکلات مردم از تریبون نماز جمعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار