ایجاد کوچه باغ در باغملک برای گردشگران

در نخستین جلسه رسمی شورای اداری توسعه گردشگری باغملک موضوعات مختلفی از جمله ایجاد کوچه‎باغ در باغ‎های شهرستان به منظور رفاه گردشگران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جلسه شورای اداری توسعه گردشگری باغملک با حضور نجاتی‎پور فرماندار شهرستان، بن‎سعید دادستان، شجاعی سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و جهانگیر پیروزاده رئیس اداره میراث فرهنگی باغملک برگزار شد.

پیروزاده رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باغملک گفت: باتوجه به مسائل و مشکلاتی که در مناطق گردشگری شهرستان وجود دارد و نیاز است تا این مشکلات با هماهنگی همه دستگاه‎های اجرایی برطرف شود به تشکیل شاتگشب اقدام کردیم چراکه اداره میراث فرهنگی شهرستان به تنهایی به هیچ‎وجه قادر به برداشتن این بار سنگین نیست.

وی افزود: هریک از دستگاه‎های اجرائی، فعالیت‎های تخصصی خود را انجام می‌دهد و برآورده کردن هر یک از زیر ساخت‎های گردشگری برعهده یک اداره است؛ به عنوان مثال، بهسازی راه و جاده برعهده اداره راه و راهداری است، برق و آب به ادارات مربوط بازمی‎گردد و بهداشت نیز به شبکه بهداشت مربوط می‎شود که از همین‎رو ایجاب می‎نمایید تا با هماهنگی بین ادارات، مسائل و مشکلات مناطق گردشگری بررسی شود.

 نجاتی‎پور فرماندار باغملک نیز بیان داشت: گردشگری به عنوان یک صنعت و قطب اقتصادی توانسته به تقویت این صنعت بسیار کمک کند  و نظر به مواهب طبیعی خدادادی در شهرستان ، ضرورت دارد در راستای تقویت گردشگری طبیعی و تاریخی از سوی سازمان‎های ذیربط اهتمام لازم به عمل آید.

وی افزود: از حیث چشم‎انداز نیاز است کوچه‎باغی برای بازدید گردشگران ایجاد شود تا از باغ‎های شهر باغملک به عنوان جاذبه‎های گردشگری استفاده شود.

غلام شجاعی سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان در این خصوص گفت: باغملک به لحاظ مناطق متعدد طبیعی و تفریحی، به نوعی مرکز گردشگری طبیعی استان است و در خصوص صنعت گردشگری باید دو موضوع را اصل و پایه قرار داد که نخستین موضوع حساسیت قائل شدن نسبت به حفاظت از طبیعت و پاکیزگی محیط زیست است و دوم این‎که بومیان مناطق گردشگری باید بتوانند از این صنعت سود و فایده کسب کنند.

وی افزود: در خصوص آموزش بومیان مناطق گردشگری و همه عواملی که با گردشگری سرو کار دارند، ما برای همه آن‎ها کلاس‎های آموزشی برگزار خواهیم کرد تا به واسطه این کلاس‎ها به بهترین نحو مسائل و آداب و معاشرت با گردشگران و آداب و رسوم گردشگری را فراگیرند.

شجاعی ادامه داد: در زمینه اقامتگاه‎های بوم‎گردی و همه کسانی که خواهان استفاده از تسهیلات کم‎بهره هستند نیز این آمادگی را داریم تا همکاری لازم را با آن‎ها انجام و تسهیلات در اختیار آن‎ها قرار دهیم.

انتهای پیام/م

توسعه گردشگری باغملک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.