سید حسن نصرالله: تمامی فعالیت‌های جهاد اسلامی با حمایت ایران بود

دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت سی و یکمین سالروز تأسیس مؤسسه جهاد سازندگی اقدام به ایراد سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله: تمامی فعالیت های جهاد اسلامی با حمایت مالی ایران بودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان به مناسبت سی و یکمین سالروز تأسیس «جهاد البناء» (مؤسسه جهاد سازندگی) اقدام به ایراد سخنرانی کرد.

او در ابتدای این سخنرانی به روح شهدای مقاومت لبنان درود فرستاد و گفت مقاومت اسلامی در لبنان در همه ابعاد با دشمن متجاوز به مقابله برخواست. سید حسن نصرالله گفت مؤسسه‌ای که تحریم‌های آمریکا علیه آن وضع شده، از ابتدا بخشی از مقاومت بود و ما به این مؤسسه افتخار می‌کنیم.

دبیر کل حزب‌الله گفت مؤسسه جهاد البناء در کنار مبارزه مسلحانه و سیاسی، بخشی از سیاست‌های مقاومت اسلامی در لبنان بود.

وی تاکید کرد قبل از سال 2000 هر فعالیتی که جهاد سازندگی انجام می داد با حمایت جمهوری اسلامی ایران بود. وی یادآور شد: تجربه ای که پس از حمله اسراییل به لبنان در ژوئن 2006 به دست آوردیم در تاریخ بشریت بی سابقه بود و بر اساس آن بود که از بطن جهاد سازندگی بنیاد وعد با حمایت ایران تاسیس شد.

سید حسن نصرالله در بخشی از سخنرانی خود به اقدامات عمرانی و فرهنگی مؤسسه جهاد البناء اشاره کرد و گفت این مؤسسه در کنار توجه به مسائل ساخت و ساز، ترمیم خانه‌های آسیب‌دیده و مسائل فرهنگی، دست به بیابان‌زدایی در لبنان به ویژه در جنوب زد. او گفت که طی سال‌های گذشته بیش از ۱۰ میلیون نهال بدین منظور توزیع شد.

سید حسن نصرالله در بخش سخنان سیاسی خود به مسئله آوارگان فلسطینی در لبنان اشاره کرد و گفت برخی تحصن‌ها و اعتصاب فلسطینیان مقیم لبنان را سیاسی کرده و آن را به حزب‌الله و حماس نسبت می‌دهند.

او گفت اتهام زنی به حزب‌الله تنها به داخل لبنان محدود نمی‌شود؛ چرا که «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی آمریکا اخیرا مدعی شده است که حزب‌الله از نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا حمایت می‌کند.

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: اینکه گفته اند حزب الله حاکم لبنان است برای آن است که تمام بدبختی ها و مشکلات کشور را به دوش حزب الله بیندازند، هر کسی که حزب الله را حاکم لبنان می داند هدفش تحریک مردم علیه حزب الله و ایجاد هرج و مرج در لبنان است، باید اشخاصی که مردم را تحریک می کنند به دادگاه تحویل داد چرا که این نوع تحریک پیامدهای خطرناکی برای اقتصاد لبنان دارد.

سید حسن نصرالله در بخش پایانی خود به دعای نماینده دائم رژیم صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل اشاره کرد و گفت ادعاهای این مقام صهیونیست مبنی بر اینکه حزب‌الله بندر و فرودگاه بیروت را به محلی برای انتقال سلاح تبدیل کرده، صحت ندارد.

او گفت هدف صهیونیست‌ها از طرح چنین اتهامی این است که بر فرودگاه و بندر بیروت و مرزهای لبنان قیمومیت وضع شود.

دبیر کل حزب‌الله به تصمیم دیروز تشکیلات خودگردان در توقف همکاری با رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و گفت: «آنچه که اسرائیل را نگران می‌کند، توقف هماهنگی امنیتی [در فلسطین] است. این هماهنگی، سلاحی است در دستان تشکیلات خودگردان که می‌تواند از آن برای متوقف کردن تخریب خانه‌های فلسطینیان در قدس استفاده کند».

شایان ذکر است، محمود عباس، رئیس این تشکیلات شامگاه پنجشنبه در واکنش به تخریب ۱۰۰ باب منزل متعلق به فلسطینیان در جنوب شهر قدس، گفت که از این به بعد به توافق‌های خود با تل‌آویو عمل نخواهد کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
بی اغراق .هر شب برای سلامتی سید حسن و حضرت آقا دعا میکننم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
حزب الله هميشه پيروز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
زنده باد حزب الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
زنده باد سید مقاومت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
درود بر سيد بزرگوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
خدا خیرتون بده اون وسطها اگه لطف کنید پاداش ما بازنشستگان آموزش وپرورش روهم بدید ممنون میشیم.جای دوری نمیره.ثواب داره
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۳۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
درود بر سید عزیز
آخرین اخبار