اعتراف کارشناسان صهیونیست: اسرائیل نمی‌تواند معادله بازدارندگی حزب الله را بشکند

محافل صهیونیستی معترفند اسرائیل پس از شکست ۲۰۰۶ دیگر نمی‌تواند معادله بازدارندگی را که مقاومت از آن سال به رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است، بشکند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، محافل صهیونیستی اعتراف می‌کنند اسرائیل پس از شکست سال ۲۰۰۶ میلادی در لبنان دیگر نمی‌تواند معادله بازدارندگی را که مقاومت از آن سال به رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است، بشکند.

کارشناسان و ژنرال‌های ارشد ارتش صهیونیستی اعتراف می‌کنند رویارویی با حزب الله لبنان در سایه بی اعتمادی به ارتش اسرائیل در کسب پیروزی، بسیار دشوار و هزینه بر شده است.

گزارشگر المنار در گزارشی گفت: معادله‌ای که مقاومت در لبنان در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی از سال ۲۰۰۶ میلادی تحمیل کرده روز به روز استوارتر می‌شود. این معادله در سطح منازعه با دشمن پس از آن که رژیم صهیونیستی از حمله به هر هدفی در داخل لبنان دست برداشت به یکی از اصول ثابت تبدیل شده است.

محافل صهیونیستی اذعان می‌کنند رژیم اشغالگر، ابتکار عمل را برای هرگونه تجاوزی علیه لبنان از دست داده است، زیرا می‌داند ارتش اسرائیل قدرت کسب پیروزی ندارد و همچنین می‌داند در صورتی که جرأت رویارویی را به خودش بدهد چه میزان بهایش را پرداخت خواهد کرد.

چیکو تامر یکی از فرماندهان سابق ارتش صهیونیستی به تلویزیون این رژیم گفت:”حزب الله می‌داند ما از استفاده از قدرت ابا داریم و ما نمی‌توانیم ترسمان را در استفاده از این قدرت پنهان کنیم. روشن است که قدرت مانور ارتش اسرائیل به تعیین تکلیف سریع جنگ منجر نخواهد شد، زیرا تعیین تکلیف نیاز دارد که ما به عمق لبنان برسیم و ارتش اسرائیل برای چنین مانوری آمادگی ندارد. ارتش اسرائیل همچنان نیرو‌هایی دارد که متناسب جنگ‌های قدیمی در جنگ شش روز و جنگ غفران هستند و این یک شکاف واقعی در مبنا و آمادگی ارتش است. “

گرشون هکهان از فرماندهان سابق ارتش اشغالگر صهیونیستی به تلویزیون این رژیم گفت:”نه اینکه ارتش اسرائیل امروز ضعیف‌تر شده باشد نه این طور نیست بلکه دشمن توانایی اش را ارتقا داده است و الان توانایی‌هایی دارد که قبلا نداشت و این چیزی است که به ارتش و اسرائیلی‌ها که انتظار نتایج متفاوتی دارند باید گفته شود. این بازی دیگر همانند بازی قدیمی نیست. حتی اگر به بیروت هم برسیم باز هم قدرت حزب الله برای زدن تل آویو باقی خواهد ماند. “

گزارشگر گفت: کارشناسان نظامی و ژنرال‌های سابق صهیونیست تأکید می‌کنند موازنه بازدارندگی در برابر حزب الله لبنان به عوامل و متغیرهای متعدد مرتبط با میزان قدرت حزب الله و توانایی اش در رویارویی با ارتش اشغالگر بستگی دارد.

یائیر گولان، معاون سابق رئیس ستاد مشترک ارتش اشغالگر صهیونیستی به تلویزیون این رژیم گفت: ”قدرت ارتش اسرائیل در مقایسه با جنگ دوم لبنان افزایش یافته است، اما در طرف مقابل نیز همین طور است. حزب الله نیز در توانایی آتشباری و اطلاعاتی‌اش و نیز در دقت جنگ افزارهایش سرمایه گذاری کرده و این دقت ده‌ها برابر رشد کرده است. “

یک کارشناس دیگر صهیونیست به تلویزیون این رژیم گفت:”حزب الله می‌داند بخشی از مواضع و تونل‌ها و فرماندهانش از طریق حملات هوایی از بین خواهند رفت. حزب الله می‌گوید می‌دانم آنان (اسرائیلی ها) چگونه می‌جنگند بنابراین خودم را برای آن آماده کرده ام. این هرگز مرا غافلگیر نمی‌کند. این طور است که اسرائیل در جنگ پیروز نخواهد شد. “

گزارشگر گفت: محافل نظامی دشمن اعتراف می‌کنند فرماندهی اسرائیل در همه سطوح دیگر به قدرت ارتش در تعیین تکلیف زمینی در برابر حزب الله اطمینان ندارند. این چیزی است که اسحاق بریک، کمیسر شکایات سربازان اسرائیل آن را تأیید کرده است. گزارش‌های بریک درباره آماده نبودن ارتش اسرائیل باعث جنجال‌های شدیدی در محافل رژیم صهیونیستی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار