اختصاص اعتبار برای رونق اشتغال پایدار در تربت حیدریه

فرماندار تربت حیدریه گفت: رویکرد اصلی دولت توجه به مشاغل خانگی برای توسعه و ایجاد اشتغال پایدار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی رستمی معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: در سال گذشته سهمیه اعتبار مشاغل خانگی تربت حیدریه ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بود که صد درصد آن جذب و باعث ایجاد اشتغال ۲۹ نفر شد.

او تصریح کرد: سهمیه اعتبارات اشتغال پایدار روستایی را نیز ۱۷۶ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال است که با تعامل و همکاری بانک‌های عامل ۱۹۲ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال از محل این اعتبارات تسهیلات لازم به ۱۸۹ نفر پرداخت شد که باعث اشتغالزایی ۵۴۴ نفر را شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: تعداد کارورزان جذب شده از ابتدای این طرح  ۳۸۳ نفرهستند که  از این تعداد ۶۹ نفر در سا ل ۹۶ و ۲۳۷ نفر در سال گذشته و ۷۷ نفر نیز در چهار ماه امسال جذب شدند.

رستمی افزود: امسال بر اساس مصوبه کارگروه اشتغال استان، به دلیل محدودیت منابع، توزیع شهرستانی منابع انجام نشد ضمن اینکه فقط به طرح‌های پشتیبان، تسهیلات مورد نیاز پرداخت می‌شود و طرح‌های متقاضیان باید به صورت متمرکز در استان تصویب و به بانک معرفی شوند.

او ادامه داد: با استفاده از دستورالعمل جدید پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به ویژه تصویب نهایی طرح‌ها, روند فعالیت‌ها مختل شده و امکان جذب حداکثری و عادلانه تسهیلات وجود ندارد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در حدود ۱۵۰ کیلومتری مشهد واقع است.
 
انتهای پیام//م.پ
 

اشتغالزایی ۵۴۴ نفر در تربت حیدریه

برچسب ها: اشتغال ، استاندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.