آثار ۲۲ هنرجوی خراسان شمالی به جشنواره هنرهای تجسمی راه یافت

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی: آثار ۲۲ هنرجوی این استان به مرحله کشوری بیستمین جشنواره هنرهای تجسمی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای کشور راه یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،عباس سعیدی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت : آثار ۲۲ هنرجوی فنی و حرفه ای استان برای شرکت در جشنواره هنرهای تجسمی به مرحله کشور راه یافته است که این آثار در بخش فردی، در رشته چاپ شیشه، حکاکی روی فلز، دوخت، گلدوزی، تزئینات چوبی، عکاسی بدون نرم افزار است.

 

وی افزود: دانش آموزان استان در بخش گروهی هم در رشته دوخت یک لباس، معماری داخلی فضاهای تجاری، معماری داخلی فضاهای مسکونی آثار خود را برای داوری به جشنواره ارسال کرده اند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه این دوره از جشنواره در ۹ رشته و ۳۳ زمینه برگزار شده است دانش آموزان باید برای مرحله عملی جشنواره، در تبریز حضور یابند.

 

وی خاطرنشان کرد: ۱۶۰ اثر از هنرجویان به مرحله استانی راه یافت از میان این آثار ۲۹ اثر به مرحله کشوری ارسال شد.

 

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی، آزمون عملی مرحله کشوری جشنواره در دهه سوم مردادماه به میزبانی استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

 

سعیدی  ادامه داد : پیش از این هم هنرجوی کاردانش شیروان، توانست رتبه دوم در جشنواره کشوری مهارت های هنری را کسب کند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: فاطمه امانی دانش آموز پایه دوازدهم شهرستان شیروان رتبه دوم کشوری سیزدهمین دوره جشواره مهارت های هنری را از آن خود کرد.

 

اکنون حدود ۱۰ هزار هنرجو در ۸۰ هنرستان های خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/ه

آثار ۲۲ هنرجوی خراسان شمالی به جشنواره هنرهای تجسمی راه یافت

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.