در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جلوگیری از ورود داروهای مشابه داخل، خواسته تولیدکنندگان

رئیس انجمن بیوتکنولوژی ایران گفت: تولیدکنندگان انتظار دارند تنها دارو‌هایی که تولید داخلی ندارند به میزان نیاز به کشور وارد شود.

وارد کنندگان با برخی ترفند‌ها سهم بیشتری از بازار را در دست می‌گیرندسیروس زینلی، رئیس انجمن بیوتکنولوژی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: دارو‌های بیو‌تکنولوژی بسیار گران‌قیمت هستند، اما به دلیل حمایت از وارد کنندگان و واردات دارو با ارز دولتی دچار چالش شده‌اند.

او ادامه داد: سهم زیادی از داروی تولید داخل با ارز آزاد تولید می‌شود اما داروی وارداتی با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد کشور می‌شود؛ اگر صنعت تولید داخل در شرایط جنگ اقتصادی مورد حمایت قرار نگیرد، مردم در تامین دارو دچار مشکل می‌شوند.

او ادامه داد: سهم زیادی از داروی تولید داخل با ارز آزاد تولید می‌شود اما داروی وارداتی با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد کشور می‌شود و اگر صنعت تولید داخل در شرایط جنگ اقتصادی مورد حمایت قرار نگیرد، مردم در تامین دارو دچار مشکل می‌شوند.

رئیس انجمن بیو‌تکنولوژی ایران گفت: اگر تولید داروی داخلی دچار آسیب شود داروی وارداتی با قیمت بالا به دست مردم می‌رسد و ما از دولت می‌خواهیم از واردات مشابه نمونه داخلی جلوگیری کند.

زینلی ادامه داد: درست است که وزارت بهداشت ۵ درصد بازار را در اختیار داروی وارداتی قرار می‌دهد اما وارد کنندگان با برخی ترفند‌ها سهم بیشتری از بازار را در دست می‌گیرند.

رئیس انجمن بیو‌تکنولوژی ایران افزود: دشمن در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی به دنبال آن است که از حفره‌های وارداتی استفاده کند و از این مسیر به کشور و صنعت داخلی آسیب وارد کند.


بیشتر بخوانید:  ممنوعیت واردات ۱۲۰ قلم داروی خارجی مشابه داخلی/ جوسازی ذینفعان واردات علیه کیفیت داروی ایرانی


زینلی بیان کرد: تلاش می‌کنیم چالش صنعت داروی بیو‌تکنولوژی کشور را پیش از ورشکستگی مطرح کنیم اما در سال رونق تولید شاهد سیاست‌های اشتباهی هستیم که در بسیاری موارد باعث تضعیف تولید داخل می‌شود.

رئیس انجمن بیو‌تکنولوژی ایران تاکید کرد: تولیدکنندگان انتظار دارند از ورود دارو‌های مشابه داخلی به کشور جلوگیری شود و تنها دارو‌هایی که تولید داخلی ندارند به میزان نیاز به کشور وارد شود.

زینلی گفت: انتظار داریم از شرکت‌های دانش بنیان بیشتر حمایت شود چرا که این شرکت‌ها می‌توانند بسیاری از دارو‌های وارداتی را تولید کنند.

انتهای پیام/

صنعت تولید داروی داخلی، نیازمند حمایت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار