تاکید حماس بر اهمیت تفاهم ترکیه و مالزی درباره فلسطین

جنبش حماس در پایان سفر رسمی چهار روزه ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی به ترکیه، بر اهمیت تفاهمات دو کشور درباره مساله فلسطین تاکید کرد.

­تاکید حماس بر اهمیت تفاهم ترکیه و مالزی درباره فلسطینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در پایان سفر رسمی چهار روزه ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی به ترکیه، بر اهمیت تفاهمات دو طرف درباره مساله فلسطین تاکید کرد.

سامی ابو زهری، از رهبران حماس در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: «حماس از دیدار مقامات ترکیه و مالزی خرسند است».

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با ماهاتیر محمد دیدار کرد و دو طرف در این دیدار درباره مسائل مهم دوجانبه و منطقه با یکدیگر گفتگو کردند.

ابو زهری افزود: «از نظر حماس، تفاهمات ترکیه و مالزی در خدمت رسانی به آرمان‌های مسلمانان از جمله آرمان فلسطین بسیار حائز اهمیت است».

اردوغان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ماهاتیر محمد گفت: «اهمیت زیادی برای مالزی قائل هستیم زیرا با این کشور مواضع مشترکی درباره مسائل زیادی به ویژه مسئله فلسطین و رنج و اندوه مسلمانان روهینگیای میانمار داریم و برای یافتن راه حل این بحران ها، همکاری‌های خود را با مالزی تقویت خواهیم کرد».

ماهاتیر محمد نیز تاکید کرد: مواضع مشترک مالزی و ترکیه درباره مساله فلسطین بسیار حائز اهمیت است.

رجب طیب اردوغان و ماهاتیر محمد بار‌ها انتقادات شدیدی به اسرائیل به علت نقض حقوق ملت فلسطین وارد کرده اند. فلسطینی‌ها افزون بر تحمل رنج و محنت‌های مربوط به اشغال اراضی خود توسط اسرائیل، با طرح صلح آمریکا در خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» نیز مبارزه می‌کنند.

گفته می‌شود معامله قرن با کمک کشور‌های عربی، فلسطینی‌ها را وادار می‌کند امتیازات زیادی به رژیم صهیونیستی بویژه درباره شرق قدس، حق بازگشت آوارگان و مرز‌های کشور مستقل فلسطین بدهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: فلسطین ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار