قیمت پایه خرما در ریگان ۲۳ هزار تومان تعیین شد

فرماندار ریگان گفت:با توجه به آغاز برداشت خرما در شهرستان ریگان قیمت پایه خرما برای کشاورزان شرق استان ۲۳ هزار تومان تعیین شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امین باقری فرماندار ریگان ،امروز در جلسه قیمت گذاری خرما گفت: با توجه به اینکه نخلداران ریگانی در بدترین شرایط آب وهوایی بهترین ومرغوب‌ترین خرما را تولید می‌کنند و برداشت خرما از ریگان آغاز می‌شود تعیین کننده نرخ خرما ریگان است و قیمت هر کیلو خرما ۲۳ هزار تومان تعیین شد.

وی اظهار کرد: هر کیلو خرمایی که یک نخلدار ریگانی تولید وتحویل سردخانه می‌دهد ۱۷ هزار تومان برای کشاورز هزینه در بر دارد.

فرماندار ریگان با اشاره به اینکه امسال بیش از ۴۵ هزار تن خرما از نخلستان‌های شهرستان ریگان برداشت می‌شود ابراز کرد: خرمای شهرستان دارای کیفیت خاصی است که سال گذشته به چندین کشور خارجی صادر شد .

باقری تصریح کرد: در شهرستان ریگان ۱۸  سردخانه وجود دارد که کار جمع آوری خرمای نخلداران ریگانی را بر عهده دارند.

وی افزود: در شهرستان ریگان ۱۲ هزار هکتار نخلستان وجود دارد که از این تعداد ۱۰ هزار هکتار نخلستان بارور است.

فرماندار ریگان تصریح کرد: برای  رفاه کشاورزان عرضه کارتن به قیمت کارخانه در دو نقطه ریگان وگنبکی انجام می‌شود.

وی بیان داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با کارخانه کارتن سازی فروش کارتن به صورت عمده وخرده در دو نقطه در گنبکی توسط شرکت تعاونی روستایی حسن آباد و در ریگان توسط بخش خصوصی عرضه می‌شود.

فرماندار ریگان قیمت مادر کارتن ۸۰۰ گرمی سه لایه کامل با قیمت ۷۸۰۰ وپنج لایه ۸۲۰۰ تومان است وهمچنین کارتن ۵ کیلویی وده کیلویی در این مکان عرضه خواهد شد.

باقری از در اختیار قرار دادن دو نقطه در شهرستان برای خرید خرما با هماهنگی جهاد کشاورزی و اداره صنعت ومعدن در این شهرستان خبر داد.

انتهای پیام/ی

تعیین قیمت خرما در ریگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار