رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

منازل مناطق سیل‌زده تا پایان مهر بازسازی می‌شوند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تا پایان مهر امسال منازل آسیب دیده از سیل بازسازی و تحویل صاحبان آن‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،سردار غلام‌رضا سلیمانی صبح امروز در حاشیه بازدید از روستای ورودشت شهرستان دلفان در جمع خبرنگاران بیان کرد: به منظور محرومیت‌زدایی از مناطق سیل‌زده لرستان، سپاه استان قزوین به عنوان معین لرستان در شهرستان نور آباد انتخاب شد.

او افزود: در مرحله نخست امدادرسانی و تثبیت شرایط اولیه برای زندگی خانواده‌ها در استان‌های سیل‌زده در دستور کار قرار داشت که به حمدالله با موفقیت انجام شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: در مرحله دوم احداث خانه‌های ویران‌شده ناشی از سیل بوده و همچنین تعمیر و بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده و واحد‌های مسکونی در دستور کار قرار گرفت.

او بیان کرد: سپاه و بسیج ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی را برای احداث و تعمیر اساسی با هماهنگی دستگاه‌های دولتی و موافقت مالکین واحد‌های مسکونی در برنامه دارد که دو هزار و ۳۰۰ واحد از این ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد در استان شهیدپرور و ولایتمدار لرستان قرار دارد.

سردار سلیمانی گفت: در حال حاضر این توفیق را پیدا کردیم که در برخی از روستا‌های شهرستان دلفان حضور پیدا کنیم، سپاه استان قزوین در این استان مسئولیت دارد که به حمدالله احداث واحد‌ها را خیلی خوب شروع کردند و در یک‌زمان بندی کوتاه‌مدتی تا پایان مهرماه بنا دارند این واحد‌های احداثی را آماده سکونت کنند.


بیشتر خوانید:


او  با بیان اینکه در سیل اخیر نیرو‌های بسیج و سپاه در ساعات اولیه پس از وقوع سیل در مناطق سیل‌زده حضور پیدا کردند، افزود: در مرحله اول به دنبال امداد رسانی و تثبیت شرایط زندگی خانوار‌های سیل‌زده بودیم؛ سپس سازمان بسیج مسئولیت ساخت و تعمیر ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد را بر عهده گرفت که از این تعداد دو هزار و ۳۰۰ واحد سهم لرستان است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: انتظار داریم باهمتی که استان‌های معین در لرستان دارند همچنین حضور گروه‌های جهادی و تلاشی که فرماندهان سپاه‌های استانی و فرمانده سپاه لرستان و استان قزوین، اصفهان، سمنان، تهران، قم و استان‌هایی که به کمک آمدند به احداث تسریع شود و واحد‌های تعمیری قطعاً در زمان‌بندی خود پایان یابد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: با همکاری سپاه‌های معین در لرستان تا امروز ۳۱۱ واحد سیل‌زده تعمیر اساسی شده و ۶۰۰ واحد نیز در حال تکمیل شدن هستند.

او خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود تا پایان مهر ماه واحد‌ها تکمیل شده و به صاحبان آن‌ها تحویل داده شود.

انتهای پیام/ب

بازسازی منازل مناطق سیل‌زده تا پایان مهر

برچسب ها: بسیج مستضعفین ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار