مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار از کاشت ۱۱ رقم سویا در قالب طرح انتخاب مشارکتی ارقام در شهرستان بیله‌سوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ربلعلی جهانی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار از کاشت ۱۱ رقم سویا در قالب طرح انتخاب مشارکتی ارقام در شهرستان بیله‌سوار خبر داد و گفت: یکی از راه‌های افزایش تولید انتخاب رقم مناسب است که طرح P.V.S برای رسیدن به این مقصود اجرایی شده است تا بتوان بهترین زراعت را با توجه به شرایط هر منطقه به کشاورزان پیشنهاد نمود.

او افزود: در این طرح ۱۱ رقم سویا مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که سه رقم به عنوان شاهد و هشت رقم به عنوان تیمار در شرایط منطقه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار بیان کرد: انتخاب مشارکتی ارقام شاید یک روش ساده و کم هزینه با مشارکت و همکاری خود کشاورزان است که برای بهبود عملکرد برداشت محصولات کشاورزی انجام می‌شود که این طرح، در شرایط واقعی با همان مشخصاتی که خود کشاورزان عمل می‌کنند، کشت و کار می‌شود و در نهایت همه مراحل عملیات زراعی مطابق با اصولی که در هر منطقه رواج دارد صورت می‌گیرد تا به برداشت محصول می‌رسد.

جهانی با اشاره به ویژگی‌ها و تأثیرات مثبت اجرای این طرح در ارتقای عملکرد محصولات کشاورزی تصریح کرد: از اجرای این طرح و تجربیات آن می‌توان برای سایر پارامتر‌های مؤثر در کشاورزی و زراعت از جمله: کود، رقم، مبارزه با آفات و دیگر موارد مربوط به تولید محصولات زراعی بهره برد.

او با بیان اینکه انتخاب ارقام سازگار با مناطق مختلف شهرستان، دستیابی به عملکرد مناسب و روی آوردن به روش‌های بهینه کشت از طریق اجرای طرح در اراضی خود کشاورزان و مشارکت آن‌ها از جمله اهداف این طرح است ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح‌های P.V.S و مشارکت و همکاری کشاورزان و انتخاب بهترین ارقام و ترویج کشت آنها، افزایش چشمگیری در تولید محصولات استراتژیک در منطقه شاهد باشیم.

انتهای پیام/ح

بهبود عملکرد برداشت محصولات کشاورزی در بیله سوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.