نخستین مشتری اس-۵۰۰ روسیه چه کشوری خواهد بود؟

یک مجله آمریکایی در مطلبی به گمانه‌زنی درباره این که چه کشوری نخستین مشتری سامانه پدافندی اس-۵۰۰ روسیه خواهد بود، پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، مجله آمریکایی «Military Watch» پیش بینی کرد چین شاید نخستین خریدار سامانه پدافندی اس-۵۰۰ روسیه باشد.

این مجله در مقاله‌ای با عنوان «روسیه تحویل بخش دوم اس-۴۰۰ به چین را آغاز کرد» نوشت: روسیه تحویل دومین بخش از سامانه‌های دفاع موشکی دارای برد بلند را به ارتش آزادی بخش خلق چین آغاز کرد؛ کشوری که نخستین مشتری خارجی این پلتفرم پس از امضای یک قرارداد چندین میلیارد دلاری در ماه نوامبر ۲۰۱۴ شد.

این نشریه افزود: چین همچنین خود را به عنوان یک مشتری پیشتاز برای سامانه‌های جنگی هوایی روسیه از دهه ۹۰ میلادی نشان داده است که از جمله آن می‌توان به جنگنده‌های سوخو ۲۷ و سوخو-۳۵ و سامانه‌های پدافندی دارای برد بلند مانند S-۳۰۰PMU-۱ و S-۳۰۰PMU-۲ که نسل قدیم اس-۴۰۰ به شمار می‌روند، اشاره کرد.

طبق اعلام این مجله، بخش دوم تحویل سامانه موشکی اس-۴۰۰ از طریق سه کشتی انجام خواهد شد.

میلیتاری واچ در ادامه نوشت: چین با وجود آنکه موفقیت‌هایی در تولید سامانه‌های پدافند هوایی ملی کسب کرده، اما شریک اصلی روسیه در خرید سامانه‌های پدافند هوایی به حساب می‌آید.

این مجله در پایان پیش بینی کرد شاید چین نخستین کشوری باشد که سامانه اس-۵۰۰ را خریداری می‌کند؛ سامانه جدیدی که قادر است اهداف دشمن را در فاصله ۸۰۰ کیلومتری شناسایی کرده و آن را در برد ۶۰۰ کیلومتری منهدم سازد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
به تو چه که اولین مشتری اس 500 کیه خخخخخخخخخخخخخ
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Rj
۰۶:۰۰ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
با توجه به اینکه خودمان از نظر ساخت سامانه های پدافند خود کفا و به لبه تکنولوژی رسیده ایم به نظرم ایران باید دو سامانه s500را خریداری وبا نخبگان ان را مهندسی معکوس نموده و ان را ارتقا دهد و ان را به شبکه یکپارچه پیوند دهد
آخرین اخبار