حال خوب دریاچه ارومیه زندگی را به جزایر هم بازگرداند

حال خوش دریاچه ارومیه پرندگان را بعد از ۱۰ سال به این پهنه آبی بازگرداند.

حال خوب دریاچه ارومیه زندگی را به جزایر هم بازگرداندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،این روز‌ها با افزایش سطح آب دریاچه ارومیه حال ۱۰۲ جزیره دریاچه ارومیه هم خوب است و میزبان میهمانان خوش قدمی از دوردستهاست.

به راستی که میهمانان دریا امسال چه خوش قدم بوند، هم سطح آب دریاچه ارومیه افزایش یافت و هم با افزایش بارش رحمت الهی وضعیت آب انبار‌های جزایر دریاچه هم مساعد شده است، همین امر و امنیت بالای جزایر دریاچه ارومیه برای زیست و جوجه آوری پرندگان موجب شده تا امسال جزایر بزرگ و کوچک دریاچه میزبان هزاران قطعه پرنده از سراسر جهان باشد.

به گفته یوسفی، رییس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، بعد از بحران کم آبی دومین دریاچه آب شور جهان، این دریاچه میزبان پرندگان مهاجر کمتری بود، اما امسال با افزایش سطح آب دراچه ارومیه نه تنها حیات و زندگی به زیست بوم دریاچه بازگشته بلکه شاهد حضور هزاران قطعه پرنده در ۱۰۲ جزیره بزرگ و کوچک دریاچه ارومیه هستیم.

او افزود: در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ هزار قطعه از ۲۰۰ گونه آبزی و کنارآبزی در دریاچه داریم که نسبت به سال‌های گذشته ۳ برابر شده است.

یوسفی اظهار داشت: بعد از ده سال عملیات حلقه گذاری پای این پرندگان را در دریاچه انجام دادیم با توجه به اینکه امسال تخم گذاری و جوجه آوری قابل توجهی هم داشتیم.

او ادامه داد: گونه‌های مهمی از جمله فلامینگو، پلیکان، تنجه، آنقوت، کاکایی، وانواع اردک‌ها از جمله پرندگان ساکن در دریاچه ارومیه هستند.

افزایش جمعیت این پرندگان در جزایر دریاچه ارومیه چشم نوازی زیباست که زیبایی‌های دریاچه ارومیه را دو چندان می‌کند و پیش بینی می‌شود در صورت شرایط مساعد نزدیک به ۳۰ درصد این پرندگان زمستان را هم در جزایربکر دریاچه ارومیه سپری کنند.

 

انتهای پیام/م

حال خوب دریاچه ارومیه 

 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.