کاهش ۲۱ درصدی واردات کالا به فارس

مدیرکل گمرک‌های استان فارس گفت: واردات کالا به استان فارس از نظر وزن ۲۱ درصد کاهش یافت.

خداد رحیمی مدیرکل گمرک‌های استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: در چهار ماهه نخست امسال مقدار ۴ هزار و ۶۶۴ تن کالا به ارزش ۳۶ میلیون و ۹۰۸ هزار و ۹۵ دلار از طریق گمرکات استان فارس به کشور وارد شده است.

وی افزود: این میزان واردات نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۲۱ درصد کاهش و ۴۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رحیمی ادامه داد: کالای وارداتی از ۲۵ کشور جهان از جمله چین، آلمان، امارات متحده عربی، جمهوری، کره، ترکیه، دانمارک، آمریکا، هند، انگلستان و پاکستان وارد کشور شده است.

مدیرکل گمرک‌های استان فارس به تعداد مسافرین ورودی از طریق مرز هوایی استان فارس اشاره و تصریح کرد: در چهار ماهه گذشته تعداد ۸۸ هزار و ۷۰۴ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس به کشور وارد شده که از این تعداد ۵۹ هزار و ۴۲۳ نفر ایرانی و ۲۹ هزار و ۲۸۱ نفر گردشگر خارجی بوده اند.

رحیمی اظهار داشت: تعداد ۹۰ هزار و ۴۲۹ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان از کشور خارج شده اند که از این تعداد ۶۳ هزار و ۵۹۲ نفر ایرانی و ۲۶ هزار و ۸۳۷ نفر خارجی بودند.

مدیرکل گمرکات استان فارس با بیان اینکه در چهار ماه نخست امسال همشهریان استان فارس تعداد ۲۰۹ بسته کالا‌های هدیه و سوغات به ارزش ۱۶۸۰ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت کرده اند، گفت: همچنین در این مدت تعداد ۲۵۸۰ بسته پستی به ارزش ۳۶ هزار و ۵۴۷ دلار به خارج از کشور ارسال کرده اند.
انتهای پیام/م

واردات کالا به استان فارس

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار