انحلال تیم انتخاباتی «اتمر» با کناره گیری قانونی، عطا و اسماعیل خان!

برخی منابع خبری از متلاشی شدن تیم انتخاباتی «حنیف اتمر»، نامزد برجسته انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خبر می دهند.

تیم انتخاباتی «حنیف اتمر» با کناره گیری قانونی، عطا و اسماعیل خان از درون متلاشی شد!به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، برخی منابع خبری از متلاشی شدن تیم انتخاباتی «حنیف اتمر»، نامزد برجسته انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خبر می دهند.

بر اساس این گزارشات، «یونس قانونی» که به عنوان معاون اول در تیم انتخاباتی حنیف اتمر حضور داشت از ادامه کار با وی صرف نظر کرده است.

همچنین گفته می شود افراد برجسته دیگری همچون عطامحمد نور، محمد اسماعیل خان و بسم الله محمدی که پیش از این از حنیف اتمر حمایت می کردند نیز از تیم انتخاباتی وی کناره گیری کرده اند.

یکی از نزدیکان محمد یونس قانونی  به رسانه ها اعلام کرده که دلیل کناره گیری این افراد، خلف وعده اتمر در تغییر نظام مدیریتی در صورت پیروزی در انتخابات بوده است.

قبلا محمد حنیف اتمر وعده داده بود که در صورت پیروزی در انتخابات، نظام را از ریاستی متمرکز به صدارتی ـ پارلمانی غیر متمرکز تغییر می دهد اما پوسترهای انتخاباتی وی و همچنین مصاحبه اخیرش به شبکه تلویزیونی طلوع نیوز خلاف این وعده است.

حنیف اتمر که با شعار «صلح و اعتدال» وارد کارزار انتخابات شده بود در کنار اشرف غنی و عبدالله عبدالله، یکی از سه نامزد برجسته انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بود اما کناره گیری افراد قدرتمند حامی وی، قطعا معادله های انتخاباتی این کشور را تغییر خواهد داد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار