اجرای ۳۸۰ هزار مترمکعب عملیات آبخیزداری در ایلام

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: عملیات آبخیزداری در سطح ۳۸۰ هزار متر مکعب از اراضی استان طی سال جاری انجام خواهد شد.

اجرای ۳۸۰ هزار مترمکعب عملیات آبخیزداری در ایلام

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ; رضا احمدی در  دیدار با فرماندار دهلران  گفت: با عنایت مقام معظم رهبری به بحث منابع طبیعی در سراسر کشور اعتبارات خاصی از محل صندوق توسعه ملی لحاظ و استان ایلام نیز از این اعتبارات بهره‌مند شد.

وی افزود: امسال از محل اعتبارات ملی یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان هزینه می‌شود که این اعتبار در قالب پروژه‌های بیابان زدایی، جنگل کاری و بویژه آبخیزداری در شهرستان‌های استان بکار گرفته می‌شود.

احمدی اضافه کرد: از این محل در سال جاری ۳۸۰ هزار متر مکعب آبخیزداری، ۱۰ هزار هکتار جنگل کاری و یک هزار و ۵۰۰ هکتار بیابان زدایی انجام می‌شود.

احمدی سهم شهرستان دهلران از این اعتبار را ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای مالچ پاشی در سطح ۵۰۰ هکتار و نهال کاری در سطح ۲۵۰ هکتار از اراضی شهرستان بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

فرماندار دهلران نیز با اشاره به وسعت عرصه‌های بیابانی این شهرستان مرزی تاکید کرد: نیاز است این شهرستان با توجه به وسعت بیابان در اعتبارات ملی به صورت ویژه دیده شود.

مجید عسگری با اشاره به اقدامات خوب و سازنده در حوزه بیابان زدایی، جنگل کاری و احیای عرصه‌های طبیعی شهرستان گفت: با توجه به عرصه‌های بیابانی و وسعت این شهرستان نیاز به کار در این حوزه زیاد است.

انتهای پیام/اس

عملیات آبخیزداری در ایلام

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.