کشف ۲۲۰ متر کابل فیبر نوری لرزه نگاری در ایلام/کاهش ۳۹ درصدی وقوع سرقت و افزایش ۱۵ درصدی کشفیات درمهران

مهم‌ترین حوادث امروز دوم تیرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۲۲۰ متر کابل فیبر نوری لرزه نگاری در ایلام/

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ مهم‌ترین حوادث امروز دوم تیرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف ۲۲۰ متر کابل فیبر نوری لرزه نگاری در ایلام

جانشین انتظامی شهرستان ایلام با اشاره به کشف ۲۲۰ متر کابل فیبر نوری در یکی از روستا‌های بخش چوار، گفت: یک نفر در رابطه با این موضوع دستگیر شد.

سرهنگ قدرت حیدر زاد جانشین انتظامی شهرستان ایلام گفت: ماموران انتظامی شهرستان پس از مطلع شدن از سرقت کابل فیبر نوری شرکت لرزه نگاری، موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی بخش قرار گرفت.

وی افزود:پس از تحقیقات گسترده و با اشرافیت کامل، سارق شناسایی و تحت کنترل پلیس قرار گرفت.

سرهنگ حیدری زاد بیان کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضائی، در بازرسی از منزل متهم مقدار ۲۲۰ متر کابل فیبر نوری که از شرکت لرزه نگاری به سرقت رفته بود کشف شد.

وی با بیان اینکه اموال مسروقه تحویل شرکت مذکور شده است اضافه کرد:متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

جانشین انتظامی شهرستان ایلام یادآورشد: شهروندان توصیه‌ها و هشدار‌های پلیسی را جدی بگیرند و در صورت مشاهده افراد مشکوک از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

کاهش ۳۹ درصدی وقوع سرقت و افزایش ۱۵ درصدی کشفیات درمهران

فرمانده انتظامی شهرستان مهران از کاهش ۳۹ درصدی وقوع سرقت‌ها در ۴ ماهه امسال نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: از ابتدای امسال به میزان ۱۵ درصد نیز افزایش کشفیات داشته است.

سرهنگ قدرت اله شهبازبیگی  فرمانده انتظامی شهرستان مهران گفت: در راستای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مقابله با جرائم در شروع سال جدید در حوزه برخورد با خرده فروشان موادمخدرو سارقان سابقه دار با انجام چندین مرحله عملیات پاکسازی نقاط آلوده تا ۳ برابر افزایش دستگیری داشته ایم.

وی بیان کرد: در ۴ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حوزه شناسایی و دستگیری متهمان خرید و فروش موادمخدر ۱۲۳ درصد و در حوزه کشفیات موادمخدر ۱۹۳ درصد، افزایش داشته ایم.

سرهنگ شهبازبیگی به تاثیر قابل توجه کشف سرقت‌ها بر ارتقاء احساس امنیت در جامعه اشاره و اضافه کرد: سرقت از مهم‌ترین جرایمی است که وقوع آن احساس امنیت را متزلزل و کشف سریع آن این احساس را در جامعه تقویت می‌کند.

وی یادآورشد: عمده مشکلاتی که برای شهروندان در بحث اجتماعی و امنیتی رخ می‌دهد ناشی از عدم آگاهی نسبت به مسائل روز جامعه است، از این رو اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مستمر در حوزه اجتماعی و توصیه‌ها پلیسی به خصوص از طریق رسانه‌های جمعی برای ارتقاء سطح آموزش جامعه و کاهش جرایم نقش موثری دارد.

 

آتش سوزی ۴۰ هکتاری در تنگ شمشه چرداول

فرمانده انتظامی شهرستان چرداول گفت: ۴۰ هکتار از منطقه تفریحی تنگ شمشه طعمه حریق شد.

سرهنگ قدرت رضایی فرمانده انتظامی شهرستان چرداول گفت: روز گذشته با دریافت اخباری مبنی بر وقوع یک فقره آتش سوزی در منطقه تفریحی تنگه شمشه، بلافاصله ماموران انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود:طی بررسی‌های اولیه مشخص شد، بر اثر این آتش سوزی ۴۰ هکتار از مراتع طبیعی و درختان جنگلی منطقه در آتش سوخته است.

فرمانده انتظامی شهرستان چرداول یادآور شد: با حضور و تلاش بی وقفه نیرو‌های مردمی، منابع طبیعی و کارکنان انتظامی آتش سوزی بدون خسارت جانی مهار شد.

رضایی در پایان از مردم خواست با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و خشک شدن علفزارها، هنگام حضور در دامان طبیعت نکات ایمنی را رعایت کنند تا آیندگان را از این سرمایه عظیم خدادادی محروم نسازند.

 

توقیف سواری کیا اپتیما با ۱۵۷ کیلومتر سرعت

رئیس پلیس راه استان ایلام از توقیف یک دستگاه سواری کیا اپتیما با ۱۵۷ کیلومتر سرعت در ساعت (سرعت بحرانی) در محور صالح آباد خبر داد.

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: علاوه بر توقیف خودرو اپتیما، یک دستگاه سواری پژو پارس نیز به دلیل ارتکاب دو تخلف همزمان و حرکات مخاطره آمیز در محور ایلام-مهران توقیف شد.

وی افزود:با توجه به افزایش سفر‌های تابستانی و به منظور پیشگیری از تصادفات جاده ای، تمامی تیم‌های گشتی پلیس راه استان با تخلفات حادثه ساز بویژه سبقت و سرعت غیرمجاز برخورد بدون اغماض خواهند داشت.

 

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.