کشف بیش از ۶۱ هزار نخ سیگار قاچاق در چرداول/۳۷ هکتار از مزارع و مراتع استان ایلام طعمه حریق شد

مهم‌ترین حوادث امروز پنجم مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ مهم‌ترین حوادث امروز پنجم مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از ۶۱ هزار نخ سیگار قاچاق در چرداول

 

کشف بیش از ۶۱ هزار نخ سیگار قاچاق در چرداول

فرمانده انتظامی شهرستان چرداول ازکشف ۶۱ هزار و ۴۰۰ نخ سیگارخارجی قاچاق خبرداد.

سرهنگ قدرت رضایی فرمانده انتظامی شهرستان چرداول گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایست و بازرسی پل سیمره در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز بویژه کالای دخانی، یک دستگاه خودرو وانت را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی بعمل آمده از داخل این خودرو تعداد ۶۱ هزار و ۴۰۰ نخ انواع سیگارخارجی قاچاق کشف شد.

سرهنگ رضائی با اشاره به اینکه ارزش ریالی بار مکشوفه توسط کارشناسان، ۲۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، اضافه کرد: در این زمینه ۲ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان چرداول با اشاره به اینکه مبارزه با باند‌های واردکننده کالای قاچاق از اولویت‌های مهم پلیس است، بیان کرد: پلیس این شهرستان با برنامهریزی‌های هدفمند و تلاش شبانه روزی خود، با برهم زنندگان امنیت اقتصادی کشوربرخورد قاطع خواهد کرد.

 

۳۷ هکتار از مزارع و مراتع استان ایلام طعمه حریق شد

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: در ۷۲ گذشته ۳۷ هکتار از مزارع و مراتع استان طعمه حریق شد.

سردار نورعلی یاری فرمانده انتظامی استان ایلام  گفت: در پی تماس‌های مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع آتش سوزی در چند نقطه استان، بلافاصله ماموران انتظامی جهت بررسی به مناطق اعلامی اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه در ۷۲ ساعت گذشته ۴ فقره آتش سوزی در سطح استان اتفاق افتاده است، افزود: طبق گزارش ماموران اعزامی به مناطق خسارت دیده، ۲۲ هکتار از محصولات کشاورزی و ۱۵ هکتار از منابع طبیعی به علت نامعلوم در آتش سوخته است.

فرمانده انتظامی استان ایلام ادامه داد: این آتش سوزی‌ها شامل ۵ هکتار از مراتع روستای محمد قلی ۱۲ هکتار از مزارع روستای جوب سرخ سفلی ۱۰ هکتار از مزارع کشاورزی و ۶ هکتار از مراتع منطقه پشته شهرستان چرداول و ۴ هکتار از مراتع اطراف روستای بوستانه ملکشاهی بوده است.

سردار یاری در پایان با بیان اینکه تحقیقات پلیس برای مشخص شدن علل و عوامل این حوادث ادامه دارد، بیان کرد: مراتع طبیعی متعلق به همه نسل‌ها است و پلیس در برخورد با کسانی که به صورت عمدی و یا سهوی مراتع و مزرارع را آتش می‌زنند به جد برخورد می‌کند، چراکه در فصل خشک شدن مراتع و مزارع نیاز است، همه جوانب احتیاط را رعایت کنند.

 

ترکیدن لاستیک جلوی کامیون حمل مصالح در جاده ایلام-مهران

رئیس پلیس راه استان ایلام از مسدود شدن جاده توسط یک کامیون در محور ایلام_ مهران خبر داد.

همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت:ترکیدن لاستیک جلوی کامیون حمل مصالح در جاده ایلام-مهران (جاده قدیم) و مسدود شدن جاده که با حضور به موقع نیرو‌های پلیس راه  از وقوع هرگونه حادثه احتمالی جلوگیری به عمل آمد.

 

کشف داروی غیر مجاز در بدره

فرمانده انتظامی شهرستان بدره از کشف ۴۰۰ عدد قرص غیر مجاز و ۴۰ گرم مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عزت اله متین فر فرمانده انتظامی شهرستان بدره گفت: در راستای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر، کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرستان و برخورد با سوداگران مرگ در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این انتظامی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با بکارگیری منابع و کنترل ورود و خروج مسیر‌های ارتباطی شهرستان توانستند از راننده یک دستگاه پراید که درحال ورود به شهرستان بدره بود مقدار ۴۰۰ عددقرص غیر مجاز و ۴۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کنند.

سرهنگ  متین فر ادامه داد: پس از تشکیل پرونده در این راستا با دستور مراجع قضائی، متهم روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بدره اضافه کرد:پلیس به هیچ عنوان اجازه جولان به سوداگران مرگ را نمی‌دهد و از شهروندان خواستاریم تا هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص خرید و فروش مواد مخدر را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.