خراسان رضوی جزو ۱۰ استان اول کشور در حوزه مدیریت زنان است

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه زنان نقشی فعال در تمامی عرصه‌ها دارند، گفت: خراسان رضوی جزو ۱۰ استان اول کشور در حوزه مدیریت زنان است.

خراسان رضوی جزو ۱۰ استان اول کشور در حوزه مدیریت زنان استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرشته سلجوقی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی در سومین همایش تجلیل از زنان مدیر، شاخص و کارآفرین، گفت: به‌همت بالای زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف تبریک می‌گوییم و امیدواریم که در سال رونق تولید زنان که بزرگترین یاران و یاوران مردان هستند این نقش پررنگ ملموس‌تر از گذشته باشد.

او افزود: در دوران جنگ تحریمی شرایط سخت‌تری به‌نسبت دوران جنگ تحمیلی داریم، در دوران دفاع مقدس زنان کلیدی‌ترین نقش را در پیروزی‌های حق علیه باطل داشتند و اکنون هم در مسیر گذر از جنگ تحریم نیز این گروه بسیار اثرگذار هستند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه جامعه به توامندی زنان هم باور داشته و هم نیاز دارد، بیان کرد: در برنامه ششم توسعه به‌دنبال حضور پررنگ‌تر نقش زنان در راه پویایی، تعالی و آبادانی جامعه هستیم و تا پایان سال ۹۷، ۱۷ درصد بدنه مدیرتی استان زنان بودند و به دنبال افزایش حضور این گروه در حوزه‌های ارشد مدیریتی استان هستیم.

سلجوقی گفت: معاونت زنان و امور خانواده رییس جمهور کارنامه‌ای از میزان و درصد حضور زنان در تمامی دستگاه‌های دولتی خواستار شده و خراسان رضوی در این رابطه جزو ۱۰ استان برتر کشور بوده و به‌دنبال آن هستیم که خود را به ۳ استان اول در این حوزه برسانیم.

در این مراسم محسن شرکا، رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی، گفت: اقدام ارزنده مسئولان برگزاری اجلاس ملی و بین‌المللی میزبانی ایرانی اسلامی در قدرشناسی از مقام شامخ بانوان فرهیخته جامعه شایسته تقدیر است، گروهی که ۵۰ درصد جامعه را شامل می‌شوند و نقشی کلیدی در توسعه و آبادانی کشور دارند.

وی با بیان اینکه بانوان نقشی پررنگ در امر پشتیبانی جبهه‌های حق علیه باطل داشتند و زنان بسیاری بودند که مهریه خود را در راه حفظ این آب و خاک هدیه کردند، افزود: مطمئناً اگر امروز هم فضا و بستر مناسبی برای زنان ایجاد شود توانمندی این گروه همانند آن دوران بیش از پیش در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... دیده خواهد شد؛ هم‌اکنون در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن، اشتغال و ... بانوان شاخص و کارآفرین بسیار زیادی داریم که حتی الگوی موفقی برای مردان کارآفرین هستند.

رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی با بیان اینکه امروزه‌های از ظرفیت استارتاپ‌ها و شبکه‌های فعال در کشور به‌خوبی فعال هستند، گفت: استارتاپ‌ها در کشور همانند کودکی تازه متولدشده هستند و جهان نیز به این سمت در حال حرکت است و ما هم نباید از این مسیر عقب بمانیم و زنان هم بخش عمده‌ای از فعالان این حوزه هستند، اما مهم‌تر از آن کار تیمی بوده و همواره ثمرات و اثرپذیری کار جمعی بیشتر از کار فردی بوده است.

همچنین سعید سوداگری، مسئول برگزاری همایش تجلیل از زنان شاخص و کارآفرین، گفت: جشن‌های تقدیر بر برترین‌های باشگاه مدیران برتر از سال گذشته آغاز شد و این برنامه‌ها با ۱۱ نفر در گام نخست آغاز شد و امروز به بیش از ۲۵۰ نفر رسیده است.

او افزود: در این محفل بزرگداشتی به پاس تجلیل از زنان شاخص و کارآفرین شهر، استان و کشور از ۵ بانوی شاخص و کارآفرین تجلیل به‌عمل می‌آید و نکته قابل توجه حضور پررنگ زنان جوان نخبه و کارآفرین است.

مسئول باشگاه مدیران برتر با بیان اینکه این باشگاه در راستای معرفی و توامندسازی اقشار مختلف جامعه به‌ویژه محرومان و آسیب‌پذیران از مرداد ماه سال گذشته فعال شده است، بیان کرد: در طول مدت یک سالی از فعالیت این باشگاه می‌گذرد بیش از ۸۵۰ نفر در قالب ۷ دوره آموزشی که ۶۵ درصد آنان بانوان بودند از آموزش‌های لازم برخوردار شدند، دوره‌هایی که موضوعات تکراری در آن نداشته‌ایم و هر جلسه آن با یک موضوع خاص برگزار شده است؛ در سطح جامعه بانوان توامندسازی پرورش یافته‌اند که مددجویی به مددیاری رسیده‌اند و امروزه دیگر نه تنها نیازمند نیستند، بلکه نامشان به عنوان یک کارآفرین که اشتغال‌های بسیارزیادی ایجاد کرده‌اند می‌درخشد.
سوداگری تصریح کرد: در مدت فعالیت این باشگاه ۱۵ نفر به‌صورت مستمر از این آموزش‌ها برخوردار شده‌اند و اکنون از این افراد به عنوان اساتید این کلاس‌ها استفاده می‌شود و قطعاً این گروه به‌جهت آنکه خودشان درد و رنج سختی‌ها و مشکلات را چشیده‌اند و به‌خوبی حال این نوع افراد درک می‌کنند بهتر از سایر اساتید می‌توانند در امر تدریس اثرپذیر باشند که این نفرات از مشهد، شیراز، قم، اصفهان، تهران و دیگر شهر‌ها هستند.

انتهای پیام//ف.ح
 
 

زنان نقشی فعال در تمامی عرصه‌ها دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار