فرسودگی ۲۵ درصد ناوگان شهری بیرجند

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند از فرسودگی ۲۵ درصد ناوگان شهری خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، غلامپور، رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده از سال ۹۵، از تعویض ۶۳ دستگاه تاکسی فرسوده و تبدیل آن به خودرو‌های پژو و سمند دوگانه‌سوز خبر آغاز شد که این طرح به دلیل تلاطم بازار، نوسان و افزایش قیمت خودرو‌ها و صادر نشدن پیش‌فاکتور توسط نمایندگی‌ها از آذر سال گذشته، متوقف شد.


او افزود: عمر متوسط ناوگان خودرو‌های حمل و نقل عمومی سبک ۱۰ سال است، اما با توجه به به‌روزرسانی ۹۰ درصد ناوگان تاکسیرانی بیرجند در سال ۸۵، متوسط عمر ناوگان ما نسبت به برخی شهر‌های کشور جوان از وضعیت مطلوبی برخوردار و ۲۰ تا ۲۵ درصدی ناوگان تاکسیرانی بیرجند فرسوده است.


غلامپور گفت: از ۷۰۰ دستگاه، ۲۰۰ تاکسی مشمول طرح نوسازی ناوگان فرسوده قرار دارد که در صورت مهیا بودن شرایط، آمادگی برای اقدام به‌منظور نوسازی وجود دارد.


رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند با اشاره به آغاز دوباره ثبت‌نام نوسازی تاکسی‌های فرسوده، افزایش قیمت خودرو‌ها را عامل مؤثر در توقف این طرح دانست و افزود: با توجه به عرضه خودرو‌ها به قیمت حاشیه بازار و نقدی بودن در طرح جدید، استقبالی از طرف مالکان برای ثبت‌نام در این طرح نمی‌شود.


جزئیات طرح جدید نوسازی تاکسی‌ها


غلامپور بیا بیان اینکه طرح قبلی با پرداخت تسهیلات برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده بود، گفت:، اما در این طرح افزون بر آورده هفت یا هشت میلیون تومانی مالک، برای اسقاط هر خودرو پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به همراه ۲۰ میلیون تسهیلات با کارمزد ۱۶ درصد به مالکان پرداخت می‌شد، هر چند بازپرداخت اقساط ۵۷۰ هزار تومانی آن سبب استقبال نکردن برخی از این طرح شد، اما در صورت تداوم مطلوب بود.


وی از پیگیری چند طرح پیشنهادی برای ترغیب مالکان طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده‌خبر داد و افزود: در صورت محقق نشدن موضوع، انباشت تاکسی‌های فرسوده به یک معضل تبدیل خواهد شد.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.